ادعای ژنرال مارک میلی درباره کمک نظامی به اوکراین

کد خبر: 1237761

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ادعای اینکه کمک نظامی به اوکراین ذخایر تسلیحاتی و مهمات این کشور را تهدید نمی‌کند، گفت که به‌سرعت جای خالی تجهیزات ارائه‌شده به کی‌یف را پر می‌کنند.

ادعای ژنرال مارک میلی درباره کمک نظامی به اوکراین

 باوجود کمک‌های گسترده و پمپاژ تسلیحات به اوکراین توسط آمریکا، واشنگتن اما مدعی است که این مسئله تأثیری بر حجم ذخایر و زرادخانه‌های نظامی این کشور ندارد.

ژنرال مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت که در بحبوحه ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، اجازه کاهش ذخایر مهمات این کشور را نمی‌دهند.

میلی در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌تایمز» با بیان اینکه وزارت دفاع در حال نظارت پیوسته بر ذخایر تسلیحاتی آمریکا است، گفت که نمی‌گذارند حجم مهمات به سطحی خطرناک برای امنیت ملی واشنگتن کاهش یابد.

وی در این‌باره توضیح داد: «پنتاگون در حال همکاری نزدیک با صنایع دفاعی آمریکا است تا هر چه سریعتر ذخایر خود را تکمیل کند. سطح کمک به اوکراین، امنیت ملی ما را تهدید نخواهد کرد».

بر این اساس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت که «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور دستورالعمل‌هایی را در مورد مهمات ارائه کرده که طبق آن حجم هیچ نوعی از مهمات نباید به پایین‌تر از سطحی که خطرناک است برسد.

میلی در این باره افزود: «بنابراین، ما نیازها و توانایی‌های امنیت ملی خود را به خطر نمی‌اندازیم. ما خود را در معرض چنین تهدیدی قرار نمی‌دهیم».

این ادعاها در حالی است که بامداد سه‌شنبه «داگ بوش» رئیس دپارتمان تدارکات ارتش آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با ارسال اولین دسته از تانک‌های آبرامز به اوکراین برای جنگ با روسیه موافقت کرده است.

رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

کمک‌های آمریکا به اوکراین، به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها