دست رد الجزایر به سینه فرانسه

کد خبر: 1240239

دولت الجزایر اجازه استفاده فرانسه از حریم هوایی این کشور به‌منظور اقدام علیه نیجر را نداد.

دست رد الجزایر به سینه فرانسه

به نقل از اسپوتنیک، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای فرانسه نتوانست موافقت الجزایر را برای استفاده از حریم هوایی این کشور علیه نیجر جلب کند.

یک روزنامه الجزایری روز سه‌شنبه گزارش داد که الجزایر درخواست فرانسه برای بازکردن حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای نظامی فرانسوی، در صورت مداخله احتمالی در نیجر را رد کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که پس از رد این درخواست از سوی الجزایر، فرانسه این موضوع را با مراکش مطرح کرده و رضایت این کشور را برای استفاده از حریم هوایی آن علیه نیجر گرفته است.

بنا به گزارش ها، در فرودگاه های کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا «اکواس» اقداماتی در راستای آمادگی برای عملیات نظامی احتمالی علیه نیجر آغاز شده است.

گفتنی است که عناصر وابسته به گارد ریاست جمهوری نیجر صبح روز چهارشنبه ۲۶ جولای، کودتا کرده و محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور را داخل کاخ ریاست جمهوری بازداشت کردند.

ژنرال عبدالرحمن چیانی، فرمانده گارد ریاست جمهوری، در ۲۸ جولای رهبری شورای ملی حفاظت از میهن (CNSP) را برعهده گرفت و رئیس دولت انتقالی شد.

از سوی دیگر، هیئت اعزامی «اکواس» روز یکشنبه با کودتاگران نیجر به نتایجی دست نیافت و به همین دلیل آنها نیامی را ترک کردند.

ظاهراً کودتاگران درخواست های بلوک منطقه ای برای بازگرداندن «محمد بازوم» رئیس‌ جمهور مستعفی نیجر را رد کردند.

مذاکرات نمایندگانی از اکواس با عبدالرحمن چیانی، فرمانده شورای نظامی و فرمانده کودتاگران نیجر برای اولین بار رخ داد و پیش از آن، کودتاگران هر گونه مذاکره را رد کرده بودند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها