تحولات فلسطین | چندین فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها زخمی شدند

کد خبر: 1240300

درگیری میان فلسطینیان با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به زخمی‌شدن چندین فلسطینی انجامید.

تحولات فلسطین | چندین فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها زخمی شدند

 به نقل از فلسطین الیوم، عصر امروز سه‌شنبه شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای طوبا واقع در منطقه مسافر یطا در کرانه باختری یورش بردند. در جریان یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به این منطقه که در نزدیکی الخلیل قرار دارد، ۳ فلسطینی زخمی شدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست با تجمع در ورودی منطقه بیت عنون واقع در شمال الخلیل، به سوی خودروهای فلسطینیان سنگ پرتاب کردند و به آن‌ها آسیب زدند.

برخی دیگر از شهرک‌نشینان نیز در نزدیکی «سده الفحص» تجمع کردند و به فلسطینیان تعرض کردند.

خبر دیگر آن که شهرک‌نشینان صهیونیست به اراضی روستای برقا واقع در شرق رام‌الله یورش بردند و یک چاه آب و برخی از اراضی فلسطینیان را تصرف کردند. این شهرک‌نشینان ساخت یک کانون شهرک‌نشینی جدید در اراضی شمال غربی این روستا را آغاز کرده‌اند.

در ادامه تعرض‌های شهرک‌نشینان به فلسطینیان، یک خودرو متعلق به فلسطینیان در حد فاصل شهرک سبسطیه و برقه در شمال غرب نابلس مورد هجوم شهرک‌نشینان قرار گرفت و بر اثر برخورد سنگ پرتاب‌شده از سوی شهرک‌نشینان آسیب دید.

علاوه بر این منابع فلسطینی از هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک برقه واقع در شمال غرب نابلس خبر دادند. گزارش‌ها از وقوع درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه حکایت دارد.

در شهرک بیت امر واقع در شمال الخلیل نیز، درگیری‌هایی میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان ساکن منطقه گزارش شده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که در این منطقه حضور داشتند، از انتقال پیکر یک فلسطینی به گورستان، جهت انجام مراسم تدفین ممانعت به عمل آوردند و درب آهنی ورودی گورستان را مسدود کردند. این اقدام نظامیان صهیونیست به درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها انجامید.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این درگیری از گلوله‌های گاز اشک آور استفاده کردند و در نتیجه پرتاب این گلوله‌ها به سوی فلسطینیان، چندین فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

منابع محلی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این درگیری، با ورود به املاک فلسطینیان در پشت بام برخی منازل و مغازه‌ها مستقر شده بودند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با برقراری ایست بازرسی در ورودی شهرک‌های حلحول و بیت کاحل در شمال و شمال غرب الخلیل، باعث مزاحمت در عبور و مرور خودروهای فلسطینیان و ایجاد ترافیک سنگین شدند.

افزون بر این نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه پل بیت کاحل واقع در الخلیل، به سوی فلسطینیان گلوله گاز اشک آور و بمب صوتی پرتاب کردند./مهر

 رسانه‌های عبری: نیمی از توان ارتش اسرائیل در کرانه باختری زمین‌گیر است

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ اخبار بین الملل اخبار آسیای غربی

 

رسانه‌های عبری: نیمی از توان ارتش اسرائیل در کرانه باختری زمین‌گیر است

در حالی که دستور حضور هرچه بیشتر نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری صادر شده است، یک رسانه عبری زبان از زمین‌گیر شدن نیمی از یگان‌های ارتش صهیونیست در کرانه باختری پرده برداشت.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه عبری زبان واللا نیوز در خبری در رابطه با مصوبات نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام رکد، احتمالا ارتش عملیات گسترده‌ای را در نقاط مختلف کرانه باختری انجام و اقدام به دستگیری مبارزان فلسطینی و جمع آوری سلاح‌های منتشر شده در کرانه باختری کند.

روزنامه معاریو هم در گزارشی در این رابطه ادعا کرد، از دیدگاه ارتش حماس موج جدید درگیری‌ها را هدایت می‌کند، اما این معضل در مراکز تصمیم گیری وجود دارد که چگونه باید با این رویکرد حماس مقابله کرد، آیا صرفا در الخلیل یا کرانه باختری علیه آن دست به اقدام زد یا دامنه عملیات به غزه و حتی خارج از (فلسطین اشغالی) هم کشیده شود.

به اعتراف معاریو، عملیاتی که اعضای این جنبش در الخلیل انجام دادند این معضل را برای ارتش اسرائیل به وجود آورده است که آیا باید در مرکز الخلیل هم وارد عملیات نظامی گسترده شد یا خیر، چون این منطقه برای یک سال و نیم گذشته جزو مناطق آرام کرانه باختری محسوب می‌شد.

در ادامه این تحلیل آمده است، مشکل اینجاست که مسئولین و تصمیم گیرندگان خوب می‌دانند که استفاده از زور و قدرت نظامی ثابت کرده است که نمی‌تواند منجر به راه‌حل شود و می‌تواند باعث افزایش و گسترش درگیری شود.

در این بین روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت فاش کرد، در حال حاضر نیمی از توان ارتش اسرائیل در کرانه باختری برای مقابله با گروه‌های (مقاومت فلسطینی) زمین گیر هستند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، در حال حاضر 72  گردان از نیروهای احتیاط ارتش اسرائیل به طور مستمر در کرانه باختری حضور دارند که طی 15 سال گذشته بی سابقه بوده است.

 اختصاص بیش از 800 میلیون دلار توسط تل‌آویو برای یهودی‌سازی قدس

کابینه رژیم صهیونیستی امروز به صورت رسمی تصویب کرد که که ۸۴۴ میلیون دلار برای گسترش شهرک‌سازی در قدس اشغالی و در نتیجه یهودی‌سازی آن هزینه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه امروز خود، به صورت رسمی، گسترش و افزایش شهرک‌سازی در قدس اشغالی را تصویب کرد تا خط بطلانی بر وعده‌های توخالی این رژیم به تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش، نشستهایی در العقبه اردن و شرم الشیخ مصر با تشکیلات خودگردان برگزار کردند و مطابق معمول، وعده‌های توخالی به رام الله دادند، از جمله توقف شهرک‌سازی و توقف عملیات علیه مردم فلسطین. با این حال صهیونیست‌ها بر خلاف تعهدات خود، هم شهرک‌سازی را بیشتر گسترش داده‌اند و هم بر دامنه عملیاتهای نظامی خود افزوده‌اند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، کابینه صهیونیست برای اشغال هر چه بیشتر شهر قدس اشغالی، در یک طرح پنج ساله، تصویب کرد که ۸۴۴ میلیون دلار برای گسترش شهرک‌سازی در این شهر و در نتیجه یهودی‌سازی آن هزینه کند.

کابینه رژیم اشغالگر یکشنبه هفته جاری این مبلغ را برای اشغالگری تخصیص داده بود و امروز به صورت رسمی تصویب شد. صهیونیستها مدعی شدند که هدف از این طرح، «کاهش تفاوتها و اختلافات اجتماعی، اقتصادی و توسعه اقتصادی در قدس» است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ادعا کرد: این مصوبه، چهره شهر قدس را تغییر خواهد داد». تشکیلات خودگردان هم که با تل‌آویو هماهنگیهای زیادی دارد، به این طرح معترض شده و گفته بود که هدف از آن، «عمق بخشیدن به یهودی‌سازی قدس و تغییر چهره آن در همه زمینه‌هاست، به ویژه کاهش تعداد ساکنان فلسطینی، تحمیل شیوه‌های تحصیلی اسرائیلی در مدارس و گسترش شهرکسازی.

وزارت خارجه فلسطین اما این طرح را «نژادپرستانه» توصیف و تأکید کرد: این طرح در ادامه جنگ مستقیم اسرائیل با قدس و موجودیت مردم فلسطین در آن و تلاش برای اسرائیلی کردن این شهر است». رام الله گفت که صهیونیستها با این اقدام قصد دارند، قدس را از سایر مناطق فلسطین جدا کنند.

گسترش شهرکسازی حتی صدای سازمان ملل را هم درآورده است؛ به نحوی که «تور وینسلاند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه شامگاه گذشته گفت: همه شهرکهایی که صهیونیستها در کرانه باختری احداث کردند، غیر قانونی بوده و مانعی در برابر صلح به شمار می‌رود و عدم حرکت به سمت یک افق سیاسی، باعث ایجاد خلأ شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان صهیونیست باید تخریب املاک مردم فلسطین را متوقف کنند، تصریح کرد: ارتش اسرائیل باید نهایت خویشتن‌داری را از خود نشان دهد. وضعیت انسانی هم در نوار غزه بسیار نامساعد است و این بخش با قطعی برق روبروست.

منابع اسرائیلی شنبه هفته جاری خبر دادند که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال هر چه بیشتر مناطق کرانه باختری است؛ به نحوی که با طرح خود در تلاش است شهرک‌سازی صهیونیستی را گسترش دهد.

اسموتریچ با طرح خود به دنبال احداث ۱۵۵ نقطه برای احداث هر چه بیشتر شهرک است. مسئولان اسرائیلی که در جریان این طرح قرار دارند، می‌گویند که اسموتریچ از کابینه بنیامین نتانیاهو اختیارت زیادی دریافت کرده و در این زمینه، تحت حمایت کامل آن قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها