اشپیگل: عملیات طوفان الاقصی اسرائیل را شرمسارکرد

کد خبر: 1248815

یک نشریه آلمانی در تحلیلی در خصوص عملیات طوفان الاقصی نوشت، توانمندی‌های بازدارندگی و کارایی رزمی ارتش رژیم صهیونیستی رو به کاهش است و این رژیم ضعیف‌تر از همیشه ظاهر شده است.

اشپیگل: عملیات طوفان الاقصی اسرائیل را شرمسارکرد

 یک نشریه آلمانی روز یکشنبه در تحلیلی در خصوص عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای شاخه نظامی حماس علیه صهیونیست‌ها نوشت، توانمندی‌های بازدارندگی و کارایی رزمی ارتش  رژیم صهیونیستی رو به کاهش است و این رژیم  در هفته‌ها و ماه‌های اخیر ضعیف‌تر از همیشه ظاهر شده است.

مجله آلمانی «اشپیگل» عملیات طوفان الاقصی توسط حماس مایه شرمساری برای تل آویو است که خود را قدرت اول منطقه می‌داند. اشپیگل پیش بینی کرده که هیچ پایان قریب الوقوعی برای این جنگ که به طور ناگهانی شروع شد، در نظر گرفته نمی‌شود.

اشپیگل نوشت، توانمندی‌های بازدارندگی  و کارای رزمی ارتش  (رژیم) اسرائیل رو به کاهش است و اسرائیل در هفته‌ها و ماه‌های اخیر ضعیف‌تر از همیشه ظاهر شده است. از این‌ها گذشته، بحران سیاسی داخلی پیرامون اصلاحات قضایی جامعه اسرائیل را از هم پاشیده است.

سردبیر بخش غرب آسیای اندیشکده معتبر «بروکینگز»  نیز اذعان کرد که آمادگی  کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حیرت انگیز است.

به گزارش منابع خبری، «ناتان ساکس» میر مسئول بخش خاورمیانه اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:«در حمله غافلگیرانه گسترده حماس به اسرائیل در صبح شنبه دهها نیروی حماس زیر پوشش هزاران موشک شلیک شده از غزه به شهرها و روستاهای اسرائیل نفوذ کردند.»

ناتان ساکس در ادامه نوشت: «این سال ۱۹۷۳ نیست، اما شکست اطلاعاتی اسرائیل و آمادگی حماس حیرت انگیز است. روستاهای اسرائیلی ساعت‌ها تحت حملات مداوم حماس قرار دارند و این باورنکردنی نیست.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها