تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد

کد خبر: 1249516

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و قطع آب، سوخت و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، روز چهارشنبه (امروز) تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد.

 تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان و قطع آب، سوخت و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، روز چهارشنبه (امروز) تنها نیروگاه برق غزه از کار افتاد.

 به دنبال محاصره کامل نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، تنها نیروگاه تامین برق این منطقه به دلیل نداشتن سوخت از کار افتاد.

منابع رسانه‌ای از قبیل «البوابه» اردن در خبری فوری گزارش دادند که تنها نیروگاه تامین برق نوار غزه از کار افتاد.

بنا بر گزارش‌ها، غزه دو منبع برق داشته است: ۱۲۰ مگاوات (MW) از رژیم صهیونیستی خریداری و مستقیماً از طریق خطوط برق به نوار غزه منتقل می‌شود. تا همین اواخر، ۶۵ تا ۷۵ مگاوات دیگر توسط سه توربین در تنها نیروگاه غزه تولید می‌شد. سوخت مورد نیاز برای راه اندازی نیروگاه توسط قطر تامین مالی می‌شد و از رژیم صهیونیستی خریداری و از طریق گذرگاه «کرم شالوم» به غزه منتقل می‌شد.

از کار افتادن نیروگاه برق غزه در شرایطی انجام شد که مقام‌های فلسطینی درباره رو به اتمام بودن سوخت این نیروگاه در نتیجه اقدام غیر انسانی رژیم صهیونیستی در محاصره همه جانبه نوار غزه هشدار داده بودند.

صبح امروز بود که «ثافر ملهم» رئیس سازمان انرژی فلسطین در مصاحبه با رادیو «صدای فلسطین» اعلام کرد که ظرف ۱۰ تا ۱۲ ساعت آینده، سوخت تنها نیروگاه تامین برق نوار غزه به اتمام می‌رسد.

 رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هفته جاری به منظور اجرای «محاصره کامل» نوار غزه، برق و آب این منطقه را قطع کرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که طبق دستور او نباید هیچ آب، برق و سوختی وارد این منطقه شود.

اقدام غیر انسانی رژیم صهیونیستی با واکنش‌های زیادی مواجه شده و حتی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از آن انتقاد کرد. بورل بعد از پایان نشست وزرای خارجه این سازمان درباره مساله فلسطین در جمع خبرنگاران گفته بود: «اسرائیل با قطع آب، برق و غذا علیه نوار غزه در حال نقض قوانین بین المللی است».

حملات شدید رژیم صهیونیستی و قطع آب، برق و سوخت به نوار غزه در شرایطی انجام شده که طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، از زمان عملیات طوفان الاقصی تا روز چهاشرنبه (امروز)، در نوار غزه ۱۰۵۵ نفر شهید و ۵۱۸۴ نفر دیگر زخمی شدند./فارس

قطع برق غزه تجهیزات بیمارستانی را از کار می‌اندازد

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که قطع برق غزه منجر به از کار افتادن تجهیزات بیمارستانی و تهدید جان بیماران فلسطینی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که قطع‌نمودن جریان برق در این باریکه توسط رژیم صهیونیستی باعث ناتوانی در راه‌اندازی دستگاه‌های ضدعفونی و ایستگاه‌های تأمین اکسیژن و آب‌رسانی به بیمارستان‌ها خواهد شد.

همچنین این وزارت‌خانه تاکید کرد: قطعی برق به توقف خدمات دیالیز و ازدست‌رفتن ۱۱۰۰ بیمار کلیوی از جمله ۳۸ کودک که هفته‌ای ۳ بار به دیالیز نیاز دارند خواهد انجامید. ۱۰۰ نوزاد زودرس در بخش‌های کودکان نیز بر اثر قطعی برق در تأسیسات بهداشتی در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: قطعی برق به توقف خدمت‌رسانی ۵۸ آزمایشگاه و بانک خون خواهد انجامید. این در حالی است که هزاران زخمی و بیمار به آزمایش‌های پزشکی و خون‌رسانی نیاز مبرم دارند. قطعی برق خدمات تشخیصی کادر پزشکی در قبال چگونگی آسیب‌های وارده به زخمیان را متوقف خواهد کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه این بیانیه اعلام کرد: بحران برق باعث از کار افتادن آسانسورها و در نتیجه دشواری جابجایی بیماران بالینی و زخمی‌ها در بیمارستان‌ها خواهد شد.

گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میانه سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند. در نتیجه این حملات تاکنون ۱۰۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۱۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها