کاخ سفید: تهدیدی متوجه آمریکا نیست

کد خبر: 1249892

با شدت گرفتن درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل و گزارش‌ها مبنی بر افزایش تدابیر امنیتی در آمریکا، کاخ سفید اعلام کرد که تاکنون هیچ تهدیدی را در خاک این کشور شناسایی نکرده‌است.

کاخ سفید: تهدیدی متوجه آمریکا نیست

تارنمای خبری هیل نوشت: کاخ سفید دیروز جمعه اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا هیچ نشانه‌ای در این کشور حاکی از تهدید ندیده‌اند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: من می‌خواهم در مورد یک چیز کاملا شفاف باشم. در حال حاضر هیچ یک از سازمان های اطلاعاتی ما نشانه ای از تهدید برای ایالات متحده ناشی از حمله حماس در اسرائیل نیافته اند. ما همچنان گوش به زنگ هر تهدیدی هستیم.

براساس گزارش ها، آژانس های مجری قانون فدرال و ایالتی گشت زنی ها و تدابیر امنیتی را به ویژه در اطراف اماکن مذهبی یهودیان و مراکز اجتماعی افزایش داده اند.

افزایش تدابیر امنیتی در آمریکا پس از آن صورت می گیرد که خالد مشعل رهبر پیشین حماس، پس از حملات گروه مقاومت به اسرائیل، روز جمعه را روز «خشم» خواند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و گسترده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

گفته می شود ۲۷ آمریکایی در این حملات کشته و ۱۴ نفر مفقود شده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در پی این حملات از الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی و مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده خواست تا با جامعه یهودی برای آنچه که شناسایی، پیشگیری و مختل کردن تهدیدهای نوظهور خواند، همکاری کنند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها