پاسخ جالب کرملین به سخنان «بایدن»

کد خبر: 1251770

سخنگوی کرملین امروز در پاسخ به سخنان «بایدن» گفت: جهان به نظم جدیدی نیاز دارد؛ نظمی که تحت نظارت واشنگتن نباشد.

پاسخ جالب کرملین به سخنان «بایدن»

به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در پاسخ به سخنان اخیر جو بایدن رییس جمهور آمریکا گفت که جهان نیازمند نظم جدید است، اما (نظم) نه تحت حمایت واشنگتن.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد که نظم جهانی باید بر اساس قوانین بین المللی، احترام متقابل، منافع متقابل و همچنین عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر باشد.

وی در این باره به رسانه ها گفت که کرملین اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تأیید می کند که جهان به نظم جدیدی نیاز دارد، اما مسکو موافق نیست که چنین نظمی تنها تحت نظارت واشنگتن ایجاد شود.

پسکوف اضافه کرد: ما کاملاً با بایدن موافقیم. این یک موقعیت نادر است که ما کاملاً با آنچه او گفت موافقیم. در واقع، جهان به نظم جدیدی نیاز دارد، [اما نظمی] بر اساس اصول کاملاً متفاوت از آنچه ایالات متحده ترویج می کند.

وی خاطر نشان کرد که کرملین معتقد است هر نظم جهانی آینده باید عاری از هرگونه تلاش برای متمرکز کردن تمام مکانیسم‌ های کنترلی در دست یک کشور واحد و نیز تلاش‌ های آن قدرت واحد برای تحمیل اراده و تصمیمات خود بر سایر کشورها باشد.

این مقام روسیه افزود: نظم جهانی باید مبتنی بر قوانین بین‌ المللی باشد، نه بر اساس قوانین (وضع شده از سوی یک کشور). این موضوع باید بر اساس احترام متقابل، منافع متقابل، عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و غیره باشد.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد که کرملین با بخشی دیگر اظهارات بایدن مبنی بر اینکه آمریکا توانایی ساخت چنین نظامی را دارد، هرگز موافق نبوده و نیست.

نماینده کرملین تاکید کرد که مقصود ایالات متحده از نظام جهانی، نظامی است که حول محور این کشور می‌ چرخد.

کرملین: با بایدن درباره ضرورت ایجاد نظم نوین موافقیم

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که روسیه در اتفاقی نادر با اظهارات بایدن درباره ضرورت ایجاد یک «نظم نوین جهانی» موافق است اما واشنگتن قادر به ایجاد آن نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به اظهارات اخیر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره ضرورت ایجاد یک «نظم نوین جهانی»، تاکید کرد که مسکو با این بخش از حرف‌های بایدن موافق است اما بخش دوم مبنی بر توانایی واشنگتن برای ایجاد چنین نظمی،

بایدن اخیراً اذعان کرد که نظم فعلی جهان «از کار افتاده است» و در ادامه مدعی شد که واشنگتن نظم جدیدی را جایگزین آن خواهد کرد! وی در ادامه مدعی شد که اگر آمریکا به اندازه کافی جسور بوده و به خودش اعتماد داشته باشد تا جهان را به شکلی بی‌سابقه متحد کند، این فرصت را دارد تا نظم جدید را جایگزین کند!

پسکوف درباره این ادعا گفت: ما کاملاً با بایدن موافق هستیم. اتفاق نادری است که کاملاً با او هم‌نظر هستیم. در واقع، جهان به یک نظم نوین برپایه اصولی متفاوت و عاری از اقدامات و تلاش‌ها در راستای واگذاری تمام سازوکارهای رهبری جهان به دست یک کشور، نیاز دارد.

وی تاکید کرد: صرف نظر از اینکه واشنگتن درباره چه نظمی حرف می‌زند، با بخش دوم حرف‌های بایدن مخالفیم زیرا منظور واشنگتن، نظم جهانی با محوریت آمریکا است و چنین اتفاقی دیگر رخ نخواهد داد.

به گفته پسکوف، نظم نوین جهانی براساس قوانین بین‌المللی، احترام و منافع متقابل و عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها شکل خواهد گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها