انتقاد نروژ از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه

کد خبر: 1252974

مقام‌های ارشد نروژ طی دیروز و امروز از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه که منجر به یک کشتار عظیم علیه فلسطینی‌ها شده، به شدت انتقاد کردند.

 انتقاد نروژ از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه

«یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ امروز یکشنبه اعلام کرد که واکنش اسرائیل به عملیات حماس فراتر از قوانین بین‌المللی رفته است.

وی در گفتگو با یک تلویزیون محلی NRK گفت: در قوانین بین‌المللی گفته شده (واکنش به چنین حمله‌ای) باید متناسب باشد.

استوره با اشاره به اینکه نگرانی اول او این است که کمک اضطراری وارد نوار غزه شود، اضافه کرد: غیرنظامی‌ها باید در نظر گرفته شوند و قانون بین‌المللی کاملا از آن آگاه است.

نخست وزیر نروژ همچنین ابراز داشت: این یک شرایط فاجعه بار است و باور دارم این مشخصا نقض چیزی است که ما آن را قواعد جنگ یا قوانین بشردوستانه می‌خوانیم. بسیاری نگران هستند که تنشی که اکنون شاهد آن هستیم بتواند یک جنگ بزرگتر در منطقه و یک مناقشه بسیار پایدارتر را شکل دهد.

سایر سیاستمداران ارشد نروژ در طیف راست و چپ سیاسی لحن خود را نسبت به اقدام‌های رژیم صهیونیستی تشدید کردند و از حملات مداوم این رژیم به غزه و جمعیت غیرنظامی آن ابراز تاسف کردند.

«اسپن بارت ایدی» وزیر خارجه نروژ روز شنبه گفت که اسرائیل پا را فراتر گذاشته است. «اینه اریکسن سوراید» رئیس محافظه‌کار کمیته دفاع و سیاست خارجی در پارلمان نروژ بر این عقیده است که اسرائیل اکنون در حال شکستن قوانین جنگی است.

نروژ روز جمعه به قطعنامه سازمان ملل که خواستار «آتش بس بشردوستانه» در غزه می‌شود، رأی مثبت داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها