آمریکا: با هرگونه انتقال اجباری فلسطینیان به خارج از غزه مخالفیم

کد خبر: 1253469

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا با «هرگونه جابجایی اجباری» فلسطینیان به خارج از غزه مخالف است.

آمریکا: با هرگونه انتقال اجباری فلسطینیان به خارج از غزه مخالفیم

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا با «هرگونه جابجایی اجباری» فلسطینیان به خارج از غزه مخالف است.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی", جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما از تلاش‌ها برای خروج امن غیرنظامیان در غزه و کسانی که مایل به ترک این منطقه هستند،حمایت و به صراحت اعلام می‌کنیم که از جابجایی اجباری فلسطینیان به خارج از غزه حمایت نخواهیم کرد.

به گزارش ایرنا, به دنبال دستور تخلیه شمال غزه قبل از شروع عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی توسط بنیامین نتانیاهو، "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد, انتقال بیش از یک میلیون نفر از طریق یک منطقه جنگی پرجمعیت به مکانی بدون غذا، آب یا سرپناه، زمانی که تمام قلمرو تحت کنترل است را محکوم کرده بود.

وی در این خصوص گفته بود: "با توجه به اینکه محاصره، بسیار خطرناک و در برخی موارد، به سادگی امکان پذیر نیست، اما تل‌آویو گوش شنوایی ندارد و به طور کلی توصیه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته‌است.

در عین حال، عفو بین‌الملل نیز با صدور بیانیه‌ای این تصمیم صهیونیست‌ها را نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی تلقی و آنرا محکوم کرد، با این وجود تل آویو که به چیزی جز انتقام‌جویی نمی‌اندیشد این اعلامیه را مانند سایر اعلامیه‌های بین المللی نادیده می‌گیرد.

یک گزارش وزارت بهداشت فلسطین حاکی است که رژیم صهیونیستی علاوه بر انجام حملات بی‌رویه و وحشیانه، «محاصره کامل» غزه را هم به شهروندان فلسطینی تحمیل کرده و ساکنان این منطقه را از آب، برق، غذا و سوخت محروم و آن‌ها را به «مجازات دسته‌جمعی» محکوم کرده است.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و پنجمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها