پولیتیکو: آمریکا فعلا از عراق و سوریه خارج نمی‌شود

کد خبر: 1270990

پولیتیکو بامداد جمعه به نقل از پنج مقام آمریکایی گزارش داد که احتمال صدور فرمان قریب‌الوقوع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از سوریه و عراق وجود ندارد.

پولیتیکو: آمریکا فعلا از عراق و سوریه خارج نمی‌شود

پولیتیکو بامداد جمعه به نقل از پنج مقام آمریکایی گزارش داد که احتمال صدور فرمان قریب‌الوقوع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از سوریه و عراق وجود ندارد.

پولیتیکو در گزارشی با عنوان «آمریکا به این زودی از عراق و سوریه خارج نخواهد شد» نوشت: پنتاگون نیز گفته که عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی نشده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه گفت که مذاکرات رسمی واشنگتن و بغداد درباره آینده ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق بزودی آغاز خواهد شد.

این در حالی است که کارشناسان خاورمیانه نیز می‌گویند که بحث‌هایی درباره خروج ۹۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه نیز جریان دارد اما دولت آمریکا این گزارش‌ها را رد کرده است.

این تارنمای آمریکایی به نقل از پنج مقام این کشور که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد، احتمال صدور فرمان بایدن برای خروج از این کشورها، قریب‌الوقوع نیست و پنتاگون نیز گفته که عراق خواستار خروج ارتش آمریکا نشده است.

پولیتیکو افزود، آنچه که بطور عمومی در دولت آمریکا جریان دارد، بحث‌ها در این باره است که بیشتر در چه مناطقی به نیروهای این کشور نیاز است.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن بسیار مراقب است که نگوید آمریکا از عراق خارج می‌شود. همچنین سه مقام ارشد دولت بایدن تایید کردند که بحث و بررسی‌هایی درباره خروج از سوریه وجود دارد اما این بررسی‌ها بخشی از بحث‌های معمول در این باره است که نیروهای آمریکایی در کدام مناطق مفیدترند و ماموریت آنها چه مدت باید طول بکشد و چه زمانی باید کشور را ترک کنند.

مقام‌های بخش‌های مختلف دولت آمریکا در حال بررسی تهدید داعش پس از خروج سربازان آمریکا از سوریه هستند. آنها همچنین احتمال اینکه سربازان آمریکایی بیشتری از تشدید حملات گروه‌های مرتبط با ایران زخمی شوند را بررسی می‌کند.

این بررسی‌ها مشابه همان بحث‌هایی است که در ابتدای دولت بایدن درباره سوریه وجود داشت. از همان هنگام تاکنون، بررسی‌ها به یک نتیجه مشابه ختم شده است: ماندن. دو مقام ارشد دولت بایدن و یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفتند که پنتاگون در حال بررسی خروج از سوریه نیست./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها