اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت صهیونیستی در نشست این اتحادیه شرکت کند

کد خبر: 1274941

یک مقام آفریقایی چهارشنبه شب گفت که اتحادیه آفریقا به هیأت صهیونیستی اجازه نداد که در نشست کشورهای عضو این اتحادیه در اتیوپی شود.

اتحادیه آفریقا اجازه نداد هیأت صهیونیستی در نشست این اتحادیه شرکت کند

یک مقام آفریقایی چهارشنبه شب گفت که اتحادیه آفریقا به هیأت صهیونیستی اجازه نداد که در نشست کشورهای عضو این اتحادیه در اتیوپی شود.

این دیپلمات آفریقایی که به نام و کشورش اشاره نشده، به شبکه الجزیره قطر گفت: این هیأت اسرائیلی به دنبال آن بود که دیدگاه خود درخصوص جنگ غزه را اعلام کند که اتحادیه آفریقا اجازه شرکت این هیات در نشست این اتحادیه را نداد.

این دیپلمات افزود: اتحادیه آفریقا همچنین با شرکت مدیرکل وزارت امورخارجه اسرائیل در جلسه این اتحادیه مخالفت کرده است.

وی گفت: هیأت اسرائیلی تلاش کرد که برخی از کشورهای آفریقایی را متقاعد کند تا از عضویت اسرائیل در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر حمایت کنند.

منابع دیگری به تارنمای اینترنتی شبکه المیادین گفته اند که این هیأت صهیونیستی به صورت محرمانه در سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا شرکت می‌کند.

به گفته این منابع، این هیأت ۲ روز پیش وارد آدیس آبابا شده تا با کشورهای متحد و حامی درباره دستیابی رژیم صهیونیستی به عضو ناظر در اتحادیه آفریقا رایزنی کند.

منابع المیادین اعلام کرد که هیأت رژیم صهیونیستی متشکّل از مدیرکل وزارت امور خارجه این رژیم و مدیر بخش مدیریت آفریقا است.

سال گذشته نیز کشورهای آفریقایی خواستار لغو عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر شده بودند.

دبیرخانه اتحادیه آفریقا پیش از برگزاری سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا درحالی در آدیس آبابا برگزار شد که با فشارهای الجزایر و آفریقای جنوبی، دعوت خود از رژیم صهیونیستی برای شرکت در این نشست را پس گرفته بود.

با این حال در آن زمان نیز هیأت رژیم صهیونیستی در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیروهای انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست اخراج شد.

سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا اواخر بهمن سال گذشته با شعار"تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری آفریقا" برگزار شده بود.

آفریقای جنوبی: حکم دادگاه لاهه مانع از ادامه جنگ اسرائیل نشده است

«نالیدی باندور» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی چهارشنبه شب هشدار داد که حکم دادگاه بین المللی دادگستری (لاهه) مانع از اسرائیل نشده، و این رژیم به جنگ در رفح ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، باندور به شبکه الجزیره قطر گفت: تصمیم توقف جنگ در غزه در دست کشورهایی است که به لحاظ مالی و تسلیحاتی، اسرائیل را تأمین می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنچه که نگرانی ما را به دنبال داشته آن است که به اسرائیل اجازه داده شده که رأی دادگاه لاهه را نادیده گرفته و به حمایت از غیر نظامی‌ها توجهی نکند.

وزیر امورخارجه آفریقایی جنوبی اظهار کرد: رفتار دولت اسرائیل ثابت کننده شکایتی است که در دیوان بین المللی دادگستری از تل آویو درخصوص نسل کشی فلسطینی‌ها تنظیم کردیم.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: حمله به روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بویژه خبرنگاران الجزیره را محکوم می‌کنیم و این یک اقدام مجرمانه است.

آفریقای جنوبی هشتم دی ماه سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها