دبیرکل سازمان ملل: ناامنی غذا در غزه وحشتناک است

کد خبر: 1281172

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: «آخرین گزارش در مورد ناامنی غذایی در غزه یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط واقعی مردم غیرنظامی این منطقه است.»

دبیرکل سازمان ملل: ناامنی غذا در غزه وحشتناک است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد:  «آخرین گزارش در مورد ناامنی غذایی در غزه یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط واقعی مردم غیرنظامی این منطقه است.»

به گزارش سازمان ملل، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسان برجسته جهان در زمینه ناامنی غذایی به وضوح اعلام کرده اند که قحطی در بخش شمالی غزه قریب الوقوع است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: بیش از نیمی از فلسطینیان غزه یعنی ۱.۱ میلیون نفر ، ذخایر غذایی خود را به طور کامل تمام کرده اند و با گرسنگی فاجعه باری مواجه هستند. فلسطینیان در غزه سطوح وحشتناکی از گرسنگی و رنج را تحمل می کنند.

او افزود: این بالاترین تعداد افراد گرسنه به شکل فجعه بار است که تاکنون توسط سیستم امنیت غذایی یکپارچه ثبت کرده است. این یک فاجعه کاملاً ساخته دست بشر است و این گزارش روشن می کند که می توان آن را متوقف کرد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: گزارش امروز نیاز به آتش بس فوری بشردوستانه را نشان می دهد.

گوترش تاکید کرد: من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که دسترسی کامل و بدون محدودیت به کالاهای بشردوستانه در سراسر غزه فراهم کرده و جامعه بین‌المللی به طور کامل از تلاش‌های بشردوستانه ما حمایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما باید از هم اکنون برای جلوگیری از آنچه غیرقابل تصور، غیرقابل قبول و غیر قابل توجیه است، اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که ۲۸ درصد کودکان زیر ۲ سال در خان یونس و مناطق مرکزی نوار غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رادیو الاقصی، آنروا در بیانیه ای اضافه کرد: بیش از ۱۰ درصد کودکان زیر ۲ سال در خان یونس و مناطق مرکزی نوار غزه از کاهش وزن و لاغری شدید رنج می برند.

براساس این بیانیه، رژیم اسرائیل  تاکنون فقط اجازه ورود ۲۵ درصد از کمک های مورد توافق را به شمال نوار غزه داده است. پیشتر الیسا فریرا کمیسر اتحادیه اروپای در امور انسجام و اصلاحات، خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شده بود./ایرنا

نگرانی شدید سازمان جهانی بهداشت از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه

نگرانی شدید سازمان جهانی بهداشت از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت از تکرار حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت که این حملات، جان کادر درمان، بیماران و مردم غیرنظامی را به خطر می اندازد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از حمله ارتش رژیم اسرائیل به مجتمع پزشکی شفا در غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی«ایکس» ( توئیتر سابق) از وقوع این حمله نظامی ارتش رژیم صهونیستی به شدت ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که این درگیری های مسلحانه، کادر درمان، بیماران و غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می دهد.

وی نوشت: ما عمیقا نگران وضعیت بیمارستان شفاء در شمال غزه هستیم و هشدار می دهیم که هر گونه حمله یا نظامی کردن این مرکز، خدمات بهداشتی و درمانی آن و ورود آمبولانس‌ها و وسایلی که جان ساکنان را نجات می دهد، به خطر می‌اندازد.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) بار دیگر به طور وحشیانه با حمله به بیمارستان شفا در غزه، این مرکز بهداشتی را به محاصره خود در آوردند.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در ۴۰ نوبت این بیمارستان و مناطق اطراف آن را بمباران و در جریان یورش به این مرکز درمانی، ۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

رژیم صهیونیستی با توجیه این یورش ادعا کرده بود که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد مقاومت حماس در داخل بیمارستان را دریافت کرده است.

وزارت بهداشت غزه بامداد دوشنبه در واکنش به یورش وحشیانه بامداد امروز (دوشنه) نظامیان صهیونیست به مجتمع بهداشتی در این باریکه اعلام کرد که حمله رژیم آپارتاید به بیمارستان ها غیر انسانی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مسئولیت جان کادر پزشکی و درمانی و صدها آواره، بیمار و مجروح فلسطینی در مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه را متوجه دشمن صهیونیستی کرد و افزود: یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به بیمارستان شفا نقض صریح قوانین بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو است.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی همچنان با طرح روایات دروغ و ساختگی به دنبال فریب دنیا و توجیه یورش به بیمارستان شفا است.

مقام آکسفام: شاهد یک فاجعه انسانی در غزه مقابل چشمان جهانیان هستیم

یک مقام ارشد سازمان امدادرسانی آکسفام گفت: (رژیم) اسرائیل از مسئله گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «نور شواف» یکی از مقامات سازمان امدادرسانی آکسفام در بیروت در گفت‌وگو با الجزیره خاطرنشان کرد: در شرایط فقدان آتش بس برای انتقال گسترده کمک های بشردوستانه به غزه به ویژه شمال آن، شاهد وقوع یک فاجعه انسانی، جلوی چشمان جهانیان هستیم.

وی افزود: فاجعه غزه نتیجه بمباران های (رژیم) اسرائیل و آواره کردن فلسطینی های ساکن این منطقه و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی است.

این مقام آکسفام از جلوگیری عامدانه رژیم صهیونیستی از انتقال کمک های بشردوستانه به غزه خبر داد.

به گزارش ایرنا، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که ۲۸ درصد کودکان زیر ۲ سال در «خان یونس» و مناطق مرکزی نوار غزه از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

آنروا در بیانیه ای اضافه کرد: بیش از ۱۰ درصد کودکان زیر ۲ سال در خان یونس و مناطق مرکزی نوار غزه از کاهش وزن و لاغری شدید رنج می برند.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تاکنون فقط اجازه ورود ۲۵ درصد از کمک های مورد توافق را به شمال نوار غزه داده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها