اردوغان: حرفهایم درباره حکم خبرنگاران درست بود

کد خبر: 497451

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به جنجالی که درباره اظهاراتش در مخالفت با حکم آزادی دو خبرنگار افشاگر روزنامه "جمهوریت" برپا شده گفت بحثهایی که درباره این اظهارنظرهای وی به راه افتاده حقانیت حرفهای او را ثابت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از تودی زمان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در سخنانی در جریان یک کنفرانس خبری پیش از عزیمت به غرب آفریقا گفت که به حکم دادگاه عالی ترکیه در خصوص آزاد شدن "جان دوندار" و "اردم گل"، خبرنگاران افشاگر روزنامه حریت از حبس احترام نمی‌گذارد.
این خبرنگاران به دنبال انتشار گزارشی افشاگرانه درباره کمکهای ترکیه به تروریستها در سوریه به زندان افتادند. هر دوی آنها سه روز پیش پس از تحمل 92 روز حبس از طریق دادگاهی در استانبول آزاد شدند.
اردوغان در اظهاراتش درباره آزاد شدن این دو خبرنگار گفت: من فقط سکوت اختیار می‌کنم. من در جایگاهی نیستم که آن را بپذیرم. من نه از این حکم تبعیت می کنم و نه به آن احترام می گذارم.
هنگامی که خبرنگاران همراه اردوغان در هواپیمای حامل وی به مقصد غرب آفریقا نظر او را درباره واکنش گسترده رسانه‌ها به این اظهارنظرهایش جویا شدند گفت: این نشان می‌دهد که حرفهای من درست بودند‍!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها