اختلاف در بین مخالفان دیلما روسف

کد خبر: 515638

مخالفان «دیلما روسف» که توانسته اند حکم برکناری وی را به سنا بفرستند اکنون در مورد پیوستن به دولت جدید برزیل اختلاف نظر دارند.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، حزب سوسیال دموکرات برزیل (PSDB) به عنوان بزرگترین حزب مخالف دولت فعلی برزیل، در مورد پیوستن به دولت «میشل تمر» دچار اختلاف نظر شده اند.
هر چند اعضای این حزب از کنار رفتن روسف از قدرت و روی کار آمدن تمر به عنوان رئیس جمهور موقت حمایت می کنند اما در مورد اینکه به کابینه وی بپیوندند یا نه اختلاف نظر دارند.
قرار است در ماه آینده میلادی سنای برزیل در مورد کنار گذاشتن روسف از قدرت رای گیری کند و اگر نمایندگان سنا به این طرح رای مثبت بدهند، میشل تمر عهده دار سمت ریاست جمهوری می شود تا در سال ۲۰۱۸ برزیل شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باشد.
در صورتیکه سنا نیز با اکثریت آرا به این استیضاح رای دهد، دیلما روسف طی شش ماه مجبور است از ریاست جمهوری برزیل استعفا دهد.
روسف متهم است که در آستانه برگزاری انتخابات عمومی سال ٢٠١٤، که دومین دوره ریاست جمهوری او بود، با تخطی از قانون بودجه، هزینه‌های دولتی را افزایش داده و همچنین به دستکاری در آمار دولتی مبادرت ورزید تا نظر مساعد رای‌دهنگان را جلب کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها