تغییرات اقلیمی بحران مهاجرت را به وجود می‌آورد

کد خبر: 597587

یک مقام ارشد ارتش می‌گوید، تغییرات اقلیمی مهار نشده بزرگترین تهدید امنیتی برای قرن بیست و یکم است زیرا ممکن است باعث مهاجرت‌های گسترده شود.

سرویس بین الملل فردا: یک مقام ارشد ارتش می‌گوید، تغییرات اقلیمی مهار نشده بزرگترین تهدید امنیتی برای قرن بیست و یکم است زیرا ممکن است باعث مهاجرت‌های گسترده شود.
آمار ارتش نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی باعث ایجاد بحران پناهندگان در مقیاس غیر قابل تصور شود. ژنرال‌های ارتش می‌گویند تاثیر تغییرات آب و هوایی یکی از عوامل مهاجرت‌های گسترده به اروپا است.
رهبران ارتشی مدت‌هاست هشدار می‌دهند گرمایش زمین می‌تواند تهدیدات امنیتی در سراسر دنیا را با تحریک کردن درگیری و مهاجرت چند برابر کند. در حال حاضر هشدار می‌دهند که زمان اقدام است.
ژنرال منیر منیرالرمضان رئیس شورای مشورتی ارتش جهانی در مورد تغییرات اقلیمی و مشاور نظامی سابق رئیس جمهور بنگلادش می‌گوید تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید قرن بیست و یکم است. بالا آمدن یک متر از آب دریاها ۲۰ درصد جمعیت بنگلادش را زیر آب می‌برد. ما در حال بررسی عواقب مشکلات مهاجرت هستیم که احتمالا بیش از ۳۰ میلیون نفر خواهد بود.
وزیر اعتبارات بنگلادش، عبدل معال عبدل محیط پیشتر از انگلیس و دیگر کشورهای ثروتمند خواسته بود که میلیون‌ها فرد آواره را بپذیرند.
ژنرال استفن چنی، عضو هیات سیاست خارجی وزارت خارجه آمریکا و رئیس پروژه امنیت آمریکایی می‌گوید، تغییرات آب و هوایی ممکن است مشکلات بشری وسیعی را ایجاد کند. در حال حاضر نیز شاهد مهاجرت تعداد زیادی از افرد در دنیا به دلیل کمبود غذا، نبود امنیت آبی و آب و هوای بد هستیم و این روند ادامه خواهد داشت. تاثیرات تغییرات آب و هوایی نیز تشدید کننده بی‌ثباتی در برخی از مناطق دنیا در مرزهای اروپا مانند خاورمیانه و آفریقاست. ارتباط مستقیمی بین تغییرات اقلیمی و بهار عربی، جنگ در سوریه و تروریست‌های بوکوحرام است.
ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا گرمایش زمین را دروغ خوانده و چنی انتظار دارد که مقامات ارشد ارتش و امنیت ملی او را در جریان خطرات امنیت ملی که گرمایش زمین ایجاد می‌کند قرار دهند.
نیل موریستی، فرمانده سابق نیروهای دریایی انگلیس و مشاور امنیت انرژی و آب و هوایی می‌گوید، تغییرات اقلیمی یک تهدید امنیتی راهبردی هم‌سطح با تروریسم و درگیری‌های بین دولت‌هاست. اما با این تهدیدها نیز در تعامل است. تغییرات اقلیمی پیچیده و چالشی است و خطرات آن امروزه احساس می‌شود. تغییرات آب و هوایی باعث می‌شود ارتش انگلیس نیروهای بیشتری به مناطق بحران ارسال کند.
در ماه سپتامبر، ائتلافی از ۲۵ متخصص نظامی و امنیت ملی شامل مشاورین سابق رونالد ریگان و جورج بوش هشدار دادند که تغییرات اقلیمی تهدیدی چشم گیر برای امنیت ملی آمریکا و امنیت بین المللی است که نیازمند توجه بیشتری از جانب دولت فدرال آمریکاست.
در سال ۲۰۱۵، دفتر خارجی انگلیس خطرات گرمایش زمین مهار نشده را ارزیابی کرد و این خطرات را تهدید بزرگ امنیت غذایی، خطر بیشتر شدن تروریسم با سقوط دولت‌ها و مهاجرت بی‌سابقه نامید.
چنی می‌گوید، کشورها باید هزینه تغییرات اقلیمی را بدهند. بهترین راه برای هزینه دادن ریشه کردن علل آن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است و اگر اقدامی نکنیم هزینه‌های سنگینی برای چالش‌های امنیتی خواهیم داد.
منبع:‌ theguardian.com
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها