کودکان سوری به خدمت موساد در می‌آیند

کد خبر: 623974

فرهنگ نظامی در داخل مدارس و برنامه‌های درسی آموزش عالی اسرائیل گنجانده شده است و این امر توسط «نفتالی بینیت»، افسر سابق واحد نخبگان رژیم صهیونیستی، که رئیس حزب «خانه یهودی» است، اداره می‌شود.

سرویس بین‌الملل فردا: روزنامه «رأی الیوم» به قلم «زهیر اندوراس»، از ابعاد گسترده استراتژیک اعطای تابعیت به کودکان سوری از سوی رژیم صهیونیستی و تحت تعلیم قراردادن آنها در مؤسسه‌های آموزشی این رژیم پرده برداشت.
رأی الیوم نوشت: جالب است که بدانیم رژیم صهیونیستی طی شش سال گذشته به منظور ابراز و اثبات «انسان دوستی» وهمی خود، جنگ سوریه را با بهانه واهیِ نجات مردم از ظلم نظام حاکم بر سوریه به‌راه انداخت. این دیدگاه رسمی و مردمی دولت عبری که مبتنی بر دفاع دروغین از مردم سوریه است، زمانی به اوج خود رسید که این رژیم با شکست شرط‌بندی خود در فروپاشی دولت سوریه مواجه شد. گفتنی است که «دیوید گوریون»، مؤسس رژیم جعل اسرائیل، در دهه شصت میلادی نقشه این جنگ را طرح‌ریزی کرده بود.
علاوه براینکه تلاویو به شکست شرط‌بندی خود در سرنگونی دولت «بشاراسد»، رئیس جمهوری سوریه اقرار نمی‌کند، به رسانه‌های دولتی وابسته که مورد حمایت گروهک‌های نژادپرست صهیونیستی هستند دستور داده تا با ریختن اشک تمساح بر آوارگان، کشته شدگان و زخمیان سوری - که از آن به «خشونت دولت اسد و جنایات جنگی وی» تعبیر می‌کند- بتوانند نقش عمده‌ای در راستای ادعای «انسان دوستی» خود، داشته باشند.‌ برکسی پوشیده نیست در پشت این رویکرد، اهداف نژادپرستانه خطرناکی نهفته است.
از سوی دیگر سه ‌شنبه جاری، چند روز پس از اعلان پذیرش کودکان یتیم سوری از سوی رژیم تلاویو و اعطای تابعیت اسرائیلی به آنها، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشی از کودکان سوری در اردوگاه‌های پناهندگی را پخش کرد. در این گزارش «ایهود یعاری»، تحلیل‌گر مسائل عربی در این شبکه، با تلفیق‌های دروغین و جعل حقیقت مدعی شد که سوری‌ها دراین اردوگاه‌ها به دلیل دشواری وضعیت اقتصادی، به ازای فقط چند صد دلار فرزندان خود را به فروش می‌رسانند.
مستشرق یهودی پس از این ادعای دروغین خود گفت به دلیل شیوع چنین پدیده‌ای دچار شوک شده است!
گفتنی است که در این گزارش مربوطه فقط با یک کودک مصاحبه شده بود که در صحبت‌های خود می‌گوید پدرش وی را به ازای هزاران لیره سوری در معرض فروش قرار داده است. در این گزارش با پدر این کودک گفتگویی صورت نگرفته، و در مورد وی اصلا صحبتی نمی‌شود. با این حال، ارائه این گزارش با روشی دراماتیک که افکار عمومی مردم اسرائیل را تحت تأثیر بگذارد ارائه شد، و بازتاب گسترده‌ای را در مجامع عمومی این رژیم به دنبال داشت بویژه اینکه این برنامه از شبکه دوم تلاویو پخش شد که تماشاگران زیادی دارد.
شایان ذکر است گوینده این خبر پس از اتمام پخش این گزارش گفت: آنها حتی به کودکان رحم نمی‌کنند!
این گزارش به احتمال قریب به یقین با هدف توجیه اقدام رژیم صهیونیستی برای پذیرش دهها کودک یتیم سوری صورت گرفته است، و شبکه دهم این رژیم در این زمینه گفت: این کودکان سه ماه پس از وارد شدن به تلاویو تحت تعلیم مؤسسه‌های آموزشی زیر نظر وزارت آموزش عالی اسرائیل قرار خواهند گرفت. این گام رژیم صهیونیستی که از آن به اقدامی انسان‌دوستانه تعبیر می‌کند، ابعاد خطرناکی را به همراه دارد. در اینجا این سؤال مهم مطرح می‌شود: این اقدام چه معنایی دارد؟ خطر تحت آموزش قراردادن کودکان سوری، زیر نظر مؤسسه‌های آموزشی اسرائیلی در کجا نهفته است؟ و این کودکان در این موسسه‌ها چه چیزی را آموزش می‌بینند؟
باید به این مسأله توجه داشته باشند که فرهنگ نظامی در داخل مدارس و برنامه‌های درسی آموزش عالی اسرائیل گنجانده شده است و این امر توسط «نفتالی بینیت»، افسر سابق واحد نخبگان اسرائیل، که رئیس حزب «خانه یهودی» است، اداره می‌شود و همچنین این شخص جزو کسانی است که خواستار پیوستن کرانه باختری به اسرائیل می‌باشد. گفتنی است، رژیم صهیونیستی کودکان زیادی از این رژیم را به اجبار یا داوطلبانه و به صورت مستقیم و غیرمسستقیم تحت آموزش نظامی قرار می‌دهد و آنها را مجبور به مشارکت در تمرین‌های نظامی می‌کند که برخی از این افراد با رضایت خود تحت آموزش قرار می‌گیرند ولی برخی دیگر به موجب وظایف واجب و مقرر شده از سوی مدارس، به این آموزش تن می‌دهند که این اقدام، نقض صریح قوانین بین‌المللی حقوق کودکان است.
براین اساس، آموزش کودکان سوری در مدارس اسرائیل ابعاد نظامی و سیاسی گسترده‌ای دارد بویژه که دولت عبری از این افراد به دلیل تسلط به زبان عربی و دارا بودن لهجه سوری در راستای منافع استراتژیک خود در آینده نزدیک استفاده خواهدکرد و با اطمینان می‌توان گفت این افراد را به منظور انجام عملیات جاسوسی در سوریه، ترور شخصیت‌های سیاسی و پیوستن به گروه‌های تروریستی مورد حمایت اسرائیل آموزش خواهد داد و مهمتر اینکه آنها را جهت جمع آوری اطلاعات استراتژیک به خدمت سرویس اطلاعاتی(موساد) این رژیم خواهد گماشت.
رأی الیوم در ادامه نوشت: کنترل کودکان در این شرایط سنی پایین بسیار راحت است، زیرا به آسانی می‌توان از آنها مزدورانی در خدمت منافع، اهداف و پروژه‌های اسرائیل ساخت.
عامل دیگر به‌کارگیری کودکان در امور نظامی، بهره‌وری اقتصادی است زیرا آموزش نظامی این کودکان نسبت به جنگجویان بزرگسال، هزینه اقتصادی کمتری دارد.
روزنامه «یدیعوت آحارنوت» رژیم صهیونیستی، اخیرا گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه اسرائیل کودکان زخمی و آسیب‌دیده سوریه را جهت معالجه به تلاویو منتقل می‌کند.
سؤال مهمی که اینجا مطرح می‌شود این است: اسرائیل چگونه به این کودکان سوری دست پیدا می‌کند؟ روزنامه یدیعوت آحارنوت در این زمینه تصریح کرد: یک سازمان یهودی آمریکایی «موسوم به» مؤسسه کمک‌های انسانی که رهبری آن را «موطی کهانا» یک میلیاردر یهودی برعهده دارد با نیروهای ارتش اسرائیل در منطقه جولان جهت انتقال دهها کودک سوری همکاری خواهد کرد و این کودکان را از منطقه آزاد شده «قنیطره» در جولان به بیمارستان‌های «صفد» و «نهاریا» در سرزمین‌های اشغالی منتقل خواهد کرد و پس از آن در یکی از شهرک‌های صهیونیستی اسکان داده خواهند شد.
لازم به ذکر است که این تحرک اسرائیل برای پذیرش و تحت آموزش قراردادن کودکان سوری با کنوانسیون حقوق کودک که در سال 1990 به تصویب سازمان‌ملل رسیده است، در تعارض کامل است. یکی از بندهای این معاهده بین‌المللی کشورهای عضو را به وجوب تأمین حمایت و مراقبت از کودکان در زمان جنگ ملزم و در این زمینه تصریح می‌کند باید حقوق والدین یا کسانی که مسؤول قانونی کودکان هستند به طور کامل رعایت شود و در صورت نقض از سوی هر یک از کشورها، اقدامات قانونی و اداری مناسب اتخاذ خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها