هیچ کشوری از مرزهای افغانستان تهدید نخواهد شد

کد خبر: 755556

معاون رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که هیچ کشوری از مرزهای ما تهدید نخواهد شد و از سایر کشورها نیز می‌خواهیم که افغانستان را صحنه جنگ‌های نیابتی قرار ندهند.

هیچ کشوری از مرزهای افغانستان تهدید نخواهد شد

خبرگزاری تسنیم: معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در نشستی در کابل اظهار داشت: رویکرد صلح طلبانه زیربنای سیاست‌های داخلی و خارجی دولت افغانستان است.

وی افزود: احترام متقابل با سایر دولت‌ها و به ویژه کشورهای همسایه یک اصل در روابط خارجی ما بوده و روابط افغانستان به ویژه با همسایگانش بر مبنای رابطه دولت با دولت تنظیم شده و از سایر کشورها نیز همین انتظار را داریم.

دانش تاکید کرد منافع هیچ کشوری از مرزهای افغانستان تهدید نخواهد شد و از کشورهای دور و نزدیک می‌خواهیم که کشور ما را صحنه جنگ‌های نیابتی قرار ندهند.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: کسانی که به خاطر «منافع شخصی و گروهی خود» به تفرقه دامن می‌زنند و اعتماد مردم به دولت را تضعیف می‌کنند به مسئولیت ملی خود پشت کرده و به سرنوشت مردم خیانت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد که حکومت وحدت ملی با توجه به فضای آزاد سیاسی در این کشور از همایش‌ها و طرح‌هایی که برای بهبود وضعیت و تحقق اصلاحات در نظام برگزار شوند استقبال می‌کند.

دانش افزود: دولت افغانستان انتقادهای سازنده را می پذیرد اما باید همه مسئولیت مشترک مان را برای تحکیم وفاق ملی و دفاع از منافع و مصالح این کشور درک کنیم.

این در حالی است که اخیرا منتقدان دولت افغانستان گردهمایی بزرگی را در انتقاد از سیاست‌های حکومت وحدت ملی در قندهار برگزار کرده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها