سفر دوره‌ای امیر قطر به کشورهای آفریقایی

کد خبر: 761941

امیر قطر «تمیم بن حمد آل ثانی» امروز سفر دوره ای خود به شش کشور آفریقایی به منظور به دست آوردن بازار تجاری جدید آغاز کرد.

سفر دوره‌ای امیر قطر به کشورهای آفریقایی

امیر قطر امروز سفر دوره ای خود به شش کشور آفریقایی را آغاز کرد و قرار است در این سفر توافقنامه های تجاری با سران این کشورهای آفریقایی به امضا برسد.

به گزارش المنار، امیر قطر «تمیم بن حمد آل ثانی» امروز سفر دوره ای خود به شش کشور آفریقایی به منظور به دست آوردن بازار تجاری جدید آغاز کرد.

این سفر درحالی انجام می شود که ۶ ماه از قطع روابط این کشور با عربستان سعودی و کشورهای عربی دیگر با این امیر نشین می گذرد.

لولوة الخاطر، سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه اعلام کرد: سفر امیر قطر از مالی شروع می شود و در ادامه از کشورهای بورکینافاسو، ساحل عاج، غنا، گینه و سنگال دیدار خواهد کرد.

سخنگوی رسمی دولت قطر اعلام کرد: این سفر در جهت ایجاد بازارهای جدید و تنوع بخشیدن به اقتصاد انجام می شود. دولتهای شش گانه ای که امیر قطر تمیم بن حمد آل ثانی از آنها دیدار می کند از پتانسیل ها و فرصتهای اقتصادی فراوانی برخوردارند هر چند که بعضی از این کشورها با چالشهای امنیتی روبرو هستند.

سخنگوی رسمی وزات امور خارجه قطر در ادامه صحبتهای خود اظهار داشت: در این سفر توافق نامه هایی برای همکاری در زمینه های بهداشتی و آموزش و امنیت غذایی امضا خواهد شد. علاوه بر آن حمایت مالی برای سرمایه گذاری در ساخت بیمارستانی به منظور درمان سرطان در بورکینافاسو به ارزش ۱۳.۸ میلیون دلار ارائه خواهد شد.

در شش ماه اخیر قطر تلاش کرده است روابط تجاری جدیدی را در تلاش برای پرکردن شکاف ناشی از قطع ارتباطات کشورهای خلیج فارس با آنها ایجاد کند و امیر قطر چند سفری را برای این منظور انجام داده است.

شایان ذکر است، عربستان سعودی و امارات و بحرین به همراه مصر در ۵ ژوئن روابط خود را با قطر قطع کردند و تحریم های اقتصادی به تهمت حمایت این کشور از گروههای تروریستی که دوحه آن را رد کرده، انجام دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها