عناصر مسلح وابسته به ترکیه در حال حرکت به سمت «منبج» هستند

کد خبر: 907632

عناصر مسلح وابسته به ترکیه مدعی شدند که حرکت برای اشغال شهر منبج سوریه را آغاز کرده‌اند.

عناصر مسلح وابسته به ترکیه در حال حرکت به سمت «منبج» هستند

خبرگزاری فارس: عناصر و گروه‌های مسلح تروریستی وابسته به ترکیه که خود را ارتش آزاد سوریه می‌خوانند، مدعی شدند که حرکت خود به سمت منبج را آغاز کرده‌اند.

رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت سوریه و برخی رسانه‌های دیگر نظیر المیادین و رویترز گزارش دادند که این گروه‌ها به همراه نیرو‌های ارتش ترکیه حرکت به سمت شهر منبج واقع در شمال استان حلب را آغاز کرده‌اند.

نیرو‌های تحت امر ترکیه ساعتی پیش از آمادگی خود برای آغاز عملیات در اطراف شهر منبج خبر داده بودند.

آغاز حرکت نیرو‌های سوری تحت امر ترکیه که عمدتا از گروهک ارتش آزاد هستند، به سمت شهر منبج و شروع عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد در حالی اعلام می‌شود که نیرو‌های ارتش سوریه قبل از ظهر امروز (جمعه) طی توافقی با شبه نظامیان کرد در این شهر مستقر شده و کنترل شهر منبج را به دست گرفته‌اند.

همزمان با اعلام آمادگی معارضان سوری مورد حمایت ترکیه، از مرز جرابلس (نقطه صفر مرزی سوریه با ترکیه) خبر می‌رسد که کاروان نظامی جدیدی به همراه تجهیزات سنگین از مرز گذشته و وارد خاک سوریه شده است.

طی دو هفته گذشته ترکیه بار‌ها اعلام کرد که علیه شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (ق. س. د) و شبه نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» (ی. پ. گ) که از آنکارا وابسته به گروهک تروریستی پ. ک. ک. است، عملیات نظامی انجام خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که مأموریت نیرو‌های این کشور در سوریه تمام شده و همه ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی تا شش ماه دیگر خاک این کشور را ترک خواهند کرد.

ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا از زمان تشکیل این ائتلاف در سال ۲۰۱۴ از شبه نظامیان کرد سوریه حمایت کرده است که این مسئله اعتراض‌های مقام‌های ترکیه را در پی داشته است.

ترکیه طی دو سال گذشته دو عملیات در شمال سوریه انجام داد؛ در عملیات سپر فرات توانست منطقه حد فاصل از شهر جرابلس تا اعزاز را با پیشروی در عمق صد کیلومتری از داعش پیس گرفته و به اشغال خود درآورد.

در دومین عملیات خود موسوم به عملیات شاخه زیتون نیز که ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شد توانست منطقه عفرین واقع در شمال غرب استان حلب را از کنترل شبه نظامیان کرد درآورده و کاملا پاکسازی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها