دولت کوبا: عروسک تحت‌امر آمریکا را نمی‌پذیریم

کد خبر: 916781

دولت کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز علیه ونزوئلا باید پایان یابد و هاوانا دولت عروسکی تحت امر آمریکا را نمی‌پذیرد.

دولت کوبا: عروسک تحت‌امر آمریکا را نمی‌پذیریم

خبرگزاری مهر: دولت انقلابی جمهوری کوبا امروز پنجشنبه تلاش برای ایجاد یک دولت عروسکی تحت امر ایالات متحده و از طریق یک کودتای نظامی در جمهوری بولیواری ونزوئلا را قاطعانه محکوم کرد.

در بیانیه دولت انقلابی کوبا در این خصوص آمده است: تلاش‌ها در راستای ایجادد عروسک مورد حمایت آمریکا را محکوم کرده و همبستگی کامل خود با دولت نیکلاس مادورو را اعلام می‌کنیم.

در بیانیه مذکور گفته شده است: تجاوز علیه ونزوئلا باید پایان بپذیرد. اهداف اولیه این گونه اقدامات علیه ونزوئلا، کنترل منابع عظیم این کشور و نابود کردن آن است. امروز حمایت از حق مشروع ملت ونزوئلا برای تعیین سرنوشت خود در حقیقت دفاع از کرامت همه ما است.

بیانیه دولت کوبا در این باره می‌افزاید: نباید تلاش‌های دیگر همچون کودتای نظامی سال ۲۰۰۲، کودتای صنعت نفت سال ۲۰۰۳، دستورالعمل تهاجمی ایالات متحده که ونزوئلا را یک تهدید غیر معمول و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی خود می‌نامد، اقدامات یکجانبه واشنگتن، فراخوان کودتای نظامی علیه دولت قانونی کاراکاس، هشدار رئیس جمهوری ایالت متحده به استفاده از گزینه احتمالی نظامی و تلاش برای ترور رئیس جمهوری مادورو در تاریخ ۴ آگوست سال گذشته میلادی را فراموش کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها