واکاوی سفر غیرمنتظره وزیر خارجه قطر به ریاض

کد خبر: 963795

یک رسانه عرب زبان به واکاوی ابعاد سفر غیرمنتظره وزیر خارجه قطر به ریاض و محورهای این سفر پرداخته است.

واکاوی سفر غیرمنتظره وزیر خارجه قطر به ریاض

خبرگزاری مهر: العهد در مطلبی با اشاره به تحولات جاری میان دوحه و سعودی ها آورده است: روزنامه وال استریت ژورنال، از سفر غیر علنی محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر به ریاض و دیدارش با مقامات سعودی در ماه گذشته خبر داد و آن را گام جدی برای پایان دادن به اختلافات دو نیم ساله بین دوحه و ریاض است دانست.

العهد گزارش داد: یک مقام عرب در گفتگو با روزنامه امریکایی گفت که بن عبدالرحمن درجریان حضور خود در ریاض پیشنهاد غافلگیرکننده ای داده است و اینکه دوحه آمادگی قطع ارتباط با گروه اسلام گرای اخوان المسلمین که با عربستان و امارات و مصر دشمن است را دارد. عربستان مشغول بررسی پیشنهاد قطر است. با وجود این رسانه مذکور گزارش داد که بعضی از دیپلماتیک های فعلی و سابق امریکایی و بعضی مسئولین منطقه از امکان حل اختلافات در اینده نزدیک تردید دارند.

این مقام افزود: فکر میکنم این پیشنهاد جدی و بی سابقه است و البته تردیدهایی وجود دارد اما باید اقدامات عملی میزان جدیت این موضوع را مشخص کند.ما شاهد حرکت به جلو هستیم اما باید مذاکرات ادامه پیا کند و اعتمادسازی حاصل شود تا به سطح مطلوبی از تفاهم برسیم.

مقام مذکور ادامه داد: ما شاهد حرکت به جلو هستیم اما باید مذاکرات ادامه پیا کند و اعتمادسازی حاصل شود تا به سطح مطلوبی از تفاهم برسیم .

العهد آورده است: یک مقام قطری به وال استریت ژورنال گفت : دوحه از ابتدا از هر فرصتی برای پایان دادن به اختلافات بر اساس گفتگوهای شفاف وحفظ احترام متقابل به حاکمیت هر کشور استقبال کرده است. آنچه باعث ارتباطات قطر با گروه اخوان المسلمین می شود التزامات دائمی و پشتیبانی قوانین بین المللی و حمایت حقوق انسان هاست وصرفا پشتیبانی از حزب یا گروه خاصی نیست اما حمایت ما، از سوی آنانی که به دنبال انزوای قطر هستند، با برداشت بد همراه شد.

در گزارش العهد آمده است: منابع اگاه از این موضوع گفتند: قبل از سفر وزیر خارجه قطر به ریاض سفرهای دیپلماتیک گسترده ای با میانجی گری کویت انجام شده است و برخی از این نشست ها در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن در تابستان سال جاری برگزار شد. بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی؛ مسئولان قطری و سعودی آماده دیدار دیگری برای بررسی جزییاتی که تمایل دوحه در عمل برای قطع روابطش با شاخه های مختلف اخوان المسلمین را مشخص خواهد کرد، می شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها