مرکل: در صورت همکاری جهانی، همه‌گیری کرونا زودتر برطرف می‌شود

کد خبر: 994864

صدراعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد در صورتی که کشورهای مختلف جهان با یکدیگر همکاری کند، سریع‌تر می‌توان بر کرونا مسلط شد.

مرکل: در صورت همکاری جهانی، همه‌گیری کرونا زودتر برطرف می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی گفت در صورتی که جهان با همدیگر برای مقابله با کرونا همکاری کند، سریعتر می‌توان بر این ویروس مسلط شد و آن را مهار کرد.

صدر اعظم آلمان در پیامی ویدئویی در نشست سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت یک مؤسسه جهانی و قانونی است و به خاطر همین، ما باید نگاه کنیم چگونه می‌توانیم عملکرد آن را اصلاح کنیم.

وی همچنین گفت این مسأله باید شامل تضمین کمک‌های مالی احتمالی باشد.

صدر اعظم آلمان با تأکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با ویروس کرونا مقابله کند، گفت: من اطمینان دارم ما خواهیم توانست بر این همه گیری فائق آییم. در صورتی که ما به شکلی بین المللی با هم همکاری کنیم، زودتر به این مسأله دست خواهیم یافت.

تا کنون بیش از چهار میلیون و هشتصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۳۱۷ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

همچنین شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به بیش از ۱۷۶ هزار نفر می‌رسد؛ همچنانکه بیش از ۸ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون و پانصد هزار مبتلا، همچنان رکورد نخست مبتلایان را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار قربانیان کرونا در این کشور نزدیک ۹۱ هزار نفر شده است. روسیه با ثبت بیش از ۲۹۰ هزار نفر و اسپانیا با ثبت بیش از ۲۷۷ هزار نفر نیز رتبه‌های دوم و سوم مبتلایان را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها