ترافیک سفر در نوار شمالی و جنوبی کشور

کد خبر: 1211455

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به تمرکز سفر نوروزی در نیمه جنوبی و نوار ساحلی شمالی کشور، ٨ استان را به عنوان مقصد جایگزین و مکمل سفر معرفی کرد.

ترافیک سفر در نوار شمالی و جنوبی کشور

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به تمرکز سفر نوروزی در نیمه جنوبی و نوار ساحلی شمالی کشور، ٨ استان را به عنوان مقصد جایگزین و مکمل سفر معرفی کرد.

ستاد مرکزی هماهنگی سفر در اطلاعیه شماره ۴ ، به تمرکز سفرهای نوروزی در نیمه جنوبی و نوار ساحلی شمالی کشور پیش از نوروز ١۴٠٢ ، هشت استان را برای «مقاصد مکمل و جایگزین» برای سفر پیشنهاد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تمرکز سفرهای نوروزی در نیمه جنوبی و نوار ساحلی شمالی کشور پیشنهادات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان های زیر به عنوان استان های مکمل سفر با جاذبه های طبیعی تاریخی و امکانات مناسب آماده ارایه خدمات به مسافران است.

⁃ استان تهران

⁃ استان سمنان

- البرز

⁃ استان خراسان شمالی

⁃ استان خراسان جنوبی

⁃ استان قزوین

⁃ استان مرکزی

⁃ استان کرمان

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

به گزارش ایرنا، پس از تجربه موفق خدمات رسانی نوروز ١۴٠١، «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» از مهرماه با عضویت ٢۵ دستگاه اجرایی با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ریاست علی‌اصغر شالبافبان معاون گردشگری کشور در محل این وزارتخانه تشکیل شده است .

فعالیت این ستاد که از ٢۶ اسفند ١۴٠١ آغاز شده است برای تعطیلات نوروزی تا ١٨ فروردین ١۴٠٢ و پس از آن تا پایان ماه مبارک رمضان برای مدیریت سفر در تعطیلات پایان ماه مبارک، فعالیت خواهد داشت.

مدیریت و بررسی وضعیت محورها و مسیرهای سفر، مبادی و مقاصد سفر، محل‌های اقامت و پذیرایی، امدادرسانی و اطلاع رسانی از تغییرات آب و هوا و وضعیت ترافیکی جاده‌ها با هدف افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران و مسافران از مهمترین و ظایف و ماموریت‌های این ستاد است که شعب آن در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور نیز همزمان با ستاد مرکزی تشکیل و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

نوروز ۱۴۰۱ با توجه با فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش محدودیت های سفر بعد از سه سال، موج سفرهای داخلی در کشور شکل گرفت که از آن به عنوان ‌سونامی سفر» تعبیر شد، که با توجه به گزارش‌های چند روز گذشته پیش‌بینی می‌شود نوروز امسال هم با حجم فزاینده سفرهای داخلی روبه‌رو شویم./ایرنا

ترافیک در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - قزوین سنگین است

رییس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس و آزادراه های تهران - کرج - قزوین در محدوده این استان طی شامگاه یکشنبه خبرداد و از مسافران خواست با احتیاط رانندگی کنند.

سرهنگ‌ پیمان کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی جاده کرج- چالوس از محدوده گچسر تا نساء سنگین است.

وی اضافه کرد: همچنین ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج از محدوده خاتم تا پل کلاک و در آزادراه کرج - قزوین حدفاصل پل فردیس تا ترمینال شهید کلانتری سنگین گزارش شده است.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: باتوجه به ناپایداری هوا و بارش برف و باران به ویژه در جاده کرج - چالوس ریزش سنگ و کوه متصور است و مسافران درحاشیه جاده توقف نکنند.

وی افزود: تمام ظرفیت های لازم برای کاهش تصادف و افزایش ایمنی جاده ای مردم و مسافران در نظر گرفته شده است و ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس فعال هستند.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها