بزرگترین ماشین خیاطی بافت پرده کعبه/عکس

کد خبر: 295406

دهمین حج یک زن ۸۴ ساله مغربی، مصرف ۲۱ میلیون لیتر آب زمزم از سوی حجاج و استفاده از ۱۲۰ کیلوگرم طلا و نقره در بافت پرده کعبه از جمله خبرهای مربوط به حج است.

فارس: دهمین حج یک زن ۸۴ ساله مغربی، مصرف ۲۱ میلیون لیتر آب زمزم از سوی حجاج و استفاده از ۱۲۰ کیلوگرم طلا و نقره در بافت پرده کعبه از جمله خبرهای مربوط به حج است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، برخی خبرهای کوتاه حج به نقل از رسانه‌های عربستان به این شرح است: * زن 84 ساله مغربی 10 بار حج به جا آورده است یک زن 84 ساله مغربی تا کنون، 10 بار مناسک حج را به جا آورده است. الیوم نوشت: نورالدین طفره حاجیه مغربی تا کنون، 10 بار در موسم حج شرکت کرده است. وی اولین بار زمانی که دانشجو بود در دهه شصت میلادی، فریضه حج را به جا آورد. وی اولین سفر حج خود را همراه با سختی‌ها و مشکلات فراوان به ویژه دشواری جابجایی میان مشاعر مقدسه اعلام کرد. * کنترل هوایی تحرکات حجاج در مشاعر مقدسه هواپیماهای امنیتی عربستان به پرواز گسترده بر فراز مشاعر مقدسه برای زیر نظر قرار دادن عملیات اعزام حجاج اقدام کردند. محمد الحربی فرمانده هواپیمایی امنیتی عربستان اعلام کر حرکت حجاج بر اساس برنامه از پیش طراحی شده بدون هر گونه حادثه قابل ذکری انجام شده است. * بزرگترین ماشین خیاطی جهان در مکه مکرمه بزرگترین ماشین خیاطی جهان در مکه مکرمه و به طور مشخص در کارگاه بافت پرده کعبه قرار دارد.
طول این ماشین خیاطی، 16 متر و میز خیاطی، 14 متر مجهز به خط لیزر است که پارچه در کنار هم جمع می‌شود و کنترل آن به صورت خودکار انجام می‌شود. * 21 میلیون لیتر آب زمزم برای رفع تشنگی حجاج بیش از 20 میلیون لیتر آب زمزم برای رفع تشنگی صدها هزار حاجی در مشاعر مقدسه و مکه مکرمه مصرف می‌شود. سلیمان بن صالح ابوغلیه رئیس شورای اداری دفتر الزمازمه الموحد، مصرف آب زمزم در خلال موسم حج امسال را 20 میلیون و 700 هزار لیتر تخمین زد. به گزارش خبرگزاری عربستان، وی افزود هدف این موسسه ارائه بهترین خدمات به ضیوف الرحمن تا 15 محرم الحرام آتی است. * تزیین پرده کعبه با 120 کیلوگرم طلا و نقره رسانه‌های سعودی اعلام کرده اند در آماده کردن پرده کعبه مشرفه از 120 کیلوگرم نخ‌های طلا و نقره استفاده می‌شود. هزینه بافت پرده کعبه مشرفه، 22 میلیون ریال سعودی اعلام شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها