رونمایی از سند رسوایی جبهة النصره

کد خبر: 344772

بر اساس سند جدیدی از گروهک تروریستی «جبهه النصره» این گروه با استناد به آیات قرآن مجید،‌ استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه را برای اعضای خود مجاز دانست.

رونمایی از سند رسوایی جبهة النصره
فارس: بر اساس سند جدیدی از گروهک تروریستی «جبهه النصره» این گروه با استناد به آیات قرآن مجید،‌ استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه را برای اعضای خود مجاز دانست. پایگاه خبری شام تایمز نوشت: سند جدیدی از گروه‌های تروریستی منتشر شده است که در آن جبهه النصره و گروه موسوم به لواء الاسلام ( یکی از شاخه‌های تروریستی ارتش آزاد ) به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در مناطق حومه دمشق اعتراف کرده‌اند. در اواخر آوریل گذشته جلسه‌ای بین سرکردگان النصره و لواء الاسلام و دستگاه اطلاعاتی ترکیه در شهر عینات ترکیه در همین رابطه برگزار شده بود. در این جلسه ترکیه به این دو گروهک تروریستی اطمینان می‌دهد که سلاح‌های سبک و سنگین از خاک این کشور برای رسیدن به دست این گروه‌ها برسد همچنین توافق شد که موشک‌های ضد هواپیما به دست گروه‌های مسلح برسد. چیزی که در بیانیه صادر شده از جبهه النصره بعد از این جلسه توجه را به خود جلب می کند این است النصره تلاش می کند تا استفاده از سلاح شیمیایی را با استناد به آیات قران کریم توجیه کند. جبهه النصره بر این اساس که هدف، ‌وسیله را توجیه می کند، استفاده از سلاح شیمیایی را مجاز دانست . بر اساس سندی که جبهه النصره آن را منتشر کرده است ترکیه تضمین داد که یک گروه از النصره را به مقادیر محدودی از سلاح شیمیایی مجهز کند تا از آن در حومه دمشق استفاده شود. گروههای تکفیری طی سالهای گذشته با هدف جلب افراد ساده برای همراهی طراحی های شوم خود از پوشش های مذهبی و دینی استفاده کرده و بیشترین نقش را در جنگ های مذهبی در منطقه ایفا کرده است.
گفتنی است در حال حاضر گروههای تروریستی از بیشتر مناطق تحت تصرف خود عقب نشینی کرده اند و تنها در منطقه جنوبی درعا و بخشی از منطقه شمال سوریه و تا حدودی هم ریف دمشق خاصه در غوطه شرقی حضور دارند که با توجه به پیشرفت های میدانی ارتش در این مناطق تروریستها به دنبال امان نامه هستند تا به مناطق امن تر انتقال یابند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها