پاسخ منتظرالمهدی درباره سربازتکنسین‌ها

کد خبر: 438081

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل تیمی توسط فرمانده نیروی انتظامی برای بررسی حادثه ممسنی اقدامات نیروی انتظامی در این موضوع با دستور قضایی صورت گرفته است.

فارس: سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در رابطه با بحث سربازتکنسین‌ها و خدمت کردن آنها به عنوان سربازتکنسین گفت: براساس قانون، در صورتی که بتوان نیروهای مسلح لطمه نخورد، می‌توان سرباز را دراختیار وزارتخانه قرار داد و این سربازتکنسین‌ها نیز می‌توانند در زمره همین سربازان قرار داشته باشند که این موضوع منوط به موافقت ستادکل نیروهای مسلح است.

وی در رابطه با سؤالی در خصوص بدپوششی مردان گفت: پوشش هنجاری اجتماعی است و همگان باید به پوشش خود در این راستا توجه کنند، چرا که پوشش نشانه شخصیت است و صد سال پیش عاملی بود که براساس آن که هر کسی با لنگ و زیرشلواری به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد، ما اکنون جریمه نمی‌کنیم، از آنان درخواست داریم خودشان رعایت کنند ولی چنانچه هنجارشکنی کنند، طبق قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی در خصوص حادثه ممسنی گفت: هر اتفاقی که در آنجا صورت گرفت و نیروی انتظامی انجام داد، براساس دستور قضایی بوده است و ما به عنوان ضابط قضایی باید دستور قضایی را اجرا کنیم و به نظر من کمی خویشتنداری خانم دکتر در این حادثه نیز هیچ مشکلی در پی نداشت و در لحظات اول، مشکلات حل می‌شد.

وی تصریح کرد: فرمانده نیروی انتظامی برای بررسی موضوع، تیمی را اعزام کردند و با دکتر مربوطه نیز گفت‌وگو شده است، ولی این موضوع همچنان در حال بررسی است و در صورت مشخص شدن نتایج بررسی، اعلام می‌شود.

وی در رابطه با سؤالی مبنی بر اینکه آیا خودرو حریم شخصی است یا خیر، گفت: اگر خودرو در جایی باشد که در دید افراد و جامعه نباشد، حریم شخصی است، ولی اگر در انظار عمومی باشد، از شمول قانون حریم خصوصی خارج می‌شود.

منتظرالمهدی در رابطه با برگزاری عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی براساس قانون اماکن عمومی، برخورد لازم را در این موارد صورت می‌دهد و متأسفانه در برخی باغ‌های شخصی جشن‌های مختلط انجام می‌شود که چنانچه چنین مراسمی توسط نیروی انتظامی مشاهده شود و یا گزارش شود، با عاملان آن برخورد می‌شود و چنانچه سالن‌های دارای مجوز نیز چنین اقدامی انجام دهند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها