سخنگوی ناجا: روانگردان‌های صوتی در راه هستند

کد خبر: 513061

معاون اجتماعی ناجا کاهش سن اعتیاد را از معضلات خواند و گفت: روانگردان‌های صوتی در راه هستند و این موضوع زنگ خطری جدی است.

خبرگزاری فارس: سردار سعید منتظرالمهدی ظهر امروز در جمع مجریان طرح گیلان‌مطهر در سالن شهدای نیروی انتظامی این شهر اظهار کرد: امروزه مدیران موفق کسانی هستند که به همراه قلم‌های خود یک پاک‌کن نیز به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه خودبزرگ‌بینی یکی از آفت‌های جامعه برای بعضی از مسئولان است، افزود: پیامبر (ص) فرمود دو چیز انسان را به نابودی می‌کشاند که یکی از آنها فقر و دیگری فخر است.

سخنگوی ناجا پدیده اعتیاد را بلای خانمانسوز جامعه خواند و ادامه داد: بیش از 200 میلیون نفر در جهان معتاد هستند و آمارها نشان می‌دهد حدود 80 نوع مخدر در دنیا وجود دارد و هر معتاد در طول سال بالغ بر 380 بزه اجتماعی را انجام می‌دهد.

وقوع 50 درصد جرایم خرد در کشور توسط معتادان متجاهر

وی وقوع 50 درصد جرایم خرد در کشور را توسط معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: به دلیل مصرف مواد مخدر سالانه حدود یک‌میلیون سلول مغزی معتادان نابود می‌شود در حالی که می‌توانند از آنها در عرصه دانش و کوشش استفاده کنند.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه پیشگیری در تمام سطوح برای مقابله با چنین آسیب‌هایی مطرح است، یادآور شد: این پیشگیری‌ها باید در ایستگاه‌های اجتماعی انجام شود.

وی خانواده را مهم‌ترین ایستگاه در نهاد جامعه خواند و خاطرنشان کرد: باید ادبیات تهدید و تنبیه در خانواده‌ها به ادبیات تشویق و ترغیب تغییر پیدا کند و ایستگاه بعدی آموزشی شامل مدارس، مراکز آموزشی و... است.

معاون اجتماعی ناجا به اجرای طرح گیلان‌مطهر اشاره کرد و گفت: این کار ارزشمند توسط‌ نیروی انتظامی و با مشارکت و همراهی دستگاه‌های فرهنگی از جمله اوقاف، ارشاد اسلامی، بسیج، روحانیت و ... اجرایی شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی با تأکید بر اینکه معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی باید با چنین اقدام‌هایی برطرف شود، یادآور شد: طرح گیلان‌مطهر یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گفته منتظرالمهدی، برای بازاجتماعی کردن افرادی که تأکید بر هنجارشکنی دارند باید از اقدام‌های سلبی استفاده کرد و بقیه اقدام‌ها باید نرم باشد.

وی حجاب را موهبت و هدیه الهی به مردان و زنان دانست و یادآور شد: امر به معروف لسانی، انسانی و احسانی روی هر کسی تاثیر می‌گذارد و اعتقاد داریم اگر با اقدام‌های نرم و احسانی ورود شود نیازی به اقدام‌های سلبی نیروی انتظامی نخواهد بود.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه معضل بدحجابی را باید از داخل خانواده‌ها ریشه‌یابی کرد، متذکر شد: باید فرصت‌های مناسب برای تخلیه هیجانات روحی و روانی جوانان در اختیار آنها قرار گیرد.

وی رعایت هنجارها را در تمام دنیا الزامی خواند و بیان کرد: حجاب برگرفته از دین و اسلام و از هنجارهای جامعه بوده و باید در تمام حوزه‌های اجتماعی ورود کرد و مطمئن باشیم که تلاش‌های ما تاثیرگذار خواهد بود.

صلح 70 درصد پرونده در مراکز مشاوره کلانتری‌های کشور

منتظرالمهدی با درود به روح 8 هزار شهید گیلان و 12 شهید مدافع حرم استان، خاطرنشان کرد: شهدا تا آخرین نفس ایستادند و دفاع کردند تا ما امروز بمانیم و ممکن است شهید در زمین گمنام باشد اما در آسمان مشهورترین‌ است.

وی به وجود مراکز مشاوره در کلانتری‌های کشور اشاره کرد و گفت: در 600 کلانتری کشور مراکز مشاوره زیادی وجود دارد و از 370 هزار پرونده ارجاع‌شده به مراکز مشاوره در کلانتری‌ها بیش از 70 درصد به صلح انجامیده است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: روانگردان‌های صوتی نیز در راه هستند و این موضوع زنگ خطری دیگر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها