سرقت تبهکاران به شیوه فیلم «ماموریت غیرممکن»! +عکس

کد خبر: 629431

دزدان آثار ادبی به شیوه فیلم "ماموریت غیرممکن" چندین جلد کتاب قدیمی به ارزش 2 میلیون پوند را سرقت کردند.

سرقت تبهکاران به شیوه فیلم «ماموریت غیرممکن»! +عکس
باشگاه خبرنگاران جوان: یک گروه تبهکار در اقدامی شبیه به فیلم "ماموریت غیرممکن" چندین جلد کتاب عتیقه به ارزش 2 میلیون پوند را از مرکز نگهداری آثار ادبی قدیمی در نزدیکی فرودگاه هیترو واقع در غرب لندن سرقت کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی اسکای نیوز؛ این گروه سه نفره حفره ای در سقف اتاق نگهداری آثار ادبی قدیمی ایجاد کرده و سپس با طناب از ارتفاع 12 متری سقف تا زمین آویزان شدند. در این حالت حسگرهای هشداردهنده فعال نشده و آنها موفق شدند 160 اثر قدیمی به ارزش 2 میلیون پوند را سرقت کنند.
سرقت تبهکاران به شیوه فیلم ماموریت غیرممکن
این کتاب‌ها متعلق به سه مجموعه دار آثار ادبی بود که در این مرکز به امانت نگهداری می شد و قرار بود در پنجاهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کالیفرنیا در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.
از آثار سرقت شده می توان به کتاب " انقلاب کرات آسمانی" نوشته نیکلاس کوپرنیک چاپ سال 1566 اشاره کرد. ارزش این کتاب 215 هزار پوند گزارش شده است. نخستین دست نوشته های اسحاق نیوتن، لئوناردو داوینچی به همراه نسخه سال 1569 "کمدی الهی دانته" از جمله آثار به سرقت رفته هستند. به گفته سخنگوی اسکاتلندیارد، کتاب‌های به سرقت رفته از قبل انتخاب شده اند. همچنین سارقان این آثار را در کیف های مخصوص قرار داده و با طناب بالا کشیده اند. پلیس همچنین احتمال می دهد این سرقت به سفارش شخص یا گروه خاصی انجام شده و احتمال ردیابی فروش آنها در حراجی های عمومی ممکن نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها