مخالفت کمتر از سه درصد وکلا با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت

کد خبر: 818586

کمتر از چهار درصد وکلای زیر مجموعه کانون‌های وکلای دادگستری و کمتر از یک درصد وکلای زیر مجموعه مرکز مشاوران قوه قضاییه با تحول در نظام پذیرش و آموزش وکالت مخالف هستند.

مخالفت کمتر از سه درصد وکلا با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت

سرویس جامعه فردا: کمتر از چهار درصد وکلای زیر مجموعه کانون‌های وکلای دادگستری و کمتر از یک درصد وکلای زیر مجموعه مرکز مشاوران قوه قضاییه با تحول در نظام پذیرش و آموزش وکالت مخالف هستند.

مطابق اعلام پویش ایجاد شده از سوی برخی اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و اعضای دیگر کانون ها، صرفا ۱۷۵۹ وکیل از ۴۵۱۵۶ وکیل دادگستری زیرمجموعه کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور و فقط ۱۶۱ وکیل از ۲۲۰۰۰ وکیل زیرمجموعه مرکز مشاوران قوه قضاییه با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت مخالف هستند. این گزارش حاکی است، در پی اعلام وصول طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در اسفندماه گذشته، پویشی در این ماه از سوی تعدادی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز و دیگر کانون‌ها با عنوان معترضین به طرح یاد شده تشکیل و با حدود سه ماه فعالیت درصدد افزایش مخالفت‌ها با طرح یاد شده و در جهت تثبیت وضعیت فعلی نظام پذیرش وکالت بوده است. در همین راستا فراخوانی به همه کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور ارسال و همچنین از دانشکده‌های حقوق سراسر کشور نیز خواسته شد تا طومار مخالفت با طرح یاد شده را امضاء کنند که نهایتا از مجموع کل وکلای دادگستری سراسر کشور (اعم از کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه قضاییه)، به رغم فعالیت‌های حضوری و مجازی شبکه کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور صرفا ۱۹۲۰ نفر یعنی کمتر از سه درصد، با این طرح مخالفت کردند. همچنین با وجود مراجعات حضوری نمایندگانی از این پویش در برخی از دانشگاه‌های سراسر کشور و اعلام فراخوان مجازی، صرفا ۱۸۶ دانشجو در مقاطع و گرایش‌های مختلف رشته حقوق مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. شایان ذکر است، طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت از طریق تغییر معیار پذیرش از ظرفیت محدود به حد نصاب علمی، درجه بندی و تخصصی کردن وکلا، تاسیس نهاد وکیل یاری و بیمه وکالت، الزامی کردن حضور وکیل در برخی پرونده‌ها به دنبال تحول در نظام خدمت رسانی حقوقی است و بزودی در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها