سفر خریداران اتوبوسی ارز به تهران!

کد خبر: 888286

متهم ردیف دوم پرونده گفت: عده‌ای از شهرستان‌ها با اتوبوس برای خرید ارز به تهران می‌آمدند. همه در جریان این مورد هستند که پشت درب صرافی‌ها چه تجمعی می‌شد.

سفر خریداران اتوبوسی ارز به تهران!

خبرگزاری فارس:وکیل متهم ردیف دوم پرونده اخلال در نظام ارزی کشور با بیان اینکه بحث افرادی که به اخلال در نظام ارزی متهم شده‌اند، پیچیده است، گفت: بر همین اساس بنده تقاضای حسابرسی از حسابرسان قسم خورده جمهوری اسلامی را دارم.

وکیل متهم ردیف دوم تقاضای حسابرسی حسابرسان قسم خورده در بحث پیچیده اخلال ارزی

وکیل متهم ردیف دوم پرونده اخلال در نظام ارزی کشور با بیان اینکه بحث افرادی که به اخلال در نظام ارزی متهم شده‌اند، پیچیده است، گفت: بر همین اساس بنده تقاضای حسابرسی از حسابرسان قسم خورده جمهوری اسلامی را دارم.

قاضی مسعودی‌مقام در خصوص اتهامات بهزاد بهرامی گفت: در اظهاراتی که متهم داشته‌اند اخلال در نظام ارزی کشور از طریق سوءاستفاده از کارت‌های ملی افراد و تحصیل 39 میلیون و 90 هزار و 850 دلار در پرونده وجود دارد. آیا این اتهامات را قبول دارید؟

متهم افزود: اتهامات انتسابی را قبول ندارم و وکیل بنده به همراه لایحه در جایگاه حاضر خواهند شد.

وکیل بهرامی گفت: بلاشک این پرونده‌ها ملی است و تردیدی در آن نداریم ولی بنده در کلیات مطالبی را عرض خواهم کرد. اگر ما دقت کنیم مقام اجرایی کشور (رئیس‌جمهور) گفته‌اند دستور می‌دهم به رئیس بانک مرکزی که قیمت ارز پایین آید و این اقدامات در خصوص حمایت از تولید ملی مفید بوده است. تنها راهی که می‌شد از تولید ملی حمایت نشود این بود که نقدینگی کشور جذب شود و بهترین راه نیز این بود که قیمت ارز به نظر مقامات جمهوری اسلامی بالا برود.

وی افزود:‌ما باید در نظر داشته باشیم دلالان از گذشته وجود داشته‌اند و مدت‌ها فعالیت می‌کردند. همچنین سنا نیز وجود داشته است. بنده سؤال دارم که استجازه به غلط گفته می‌شود آیا استیزان است و این دو حکم تفاوت دارد یا خیر؛ آیا در خصوص استیزان فرمایش مقام معظم رهبری برای دادگاه حجت دارد یا خیر. همچنین حضرت آقا فرموده‌اند که بنده به زبان خود می‌گویم که چرا شما به گیرنده‌های ارز کار دارید. باید دید شریک این نوسانات چه شخص حقوقی بوده است و بانک مرکزی، شرکت‌های صرافی، دلالان یا ...

وکیل متهم افزود:بنده وکالت تسخیری چند نفر از دلالان را بر عهده داشتم و طی ملاقاتی که با یکی از آنان داشتم متوجه شدم که یکی از این جانبازان با یک موتورسیکلت تردد می‌کند، دارای خانه استیجاری است که ما باید کالبد شکافی کنیم و موارد به درستی برطرف شوند. همچنین درخواست می‌کنم عرایض همگی ما در رسانه و دیدگان عموم پخش شود.

وی افزود: آیا برای ما ننگ نیست بگوییم چند نفر صراف در نظام مالی ما اخلال ایجاد کردند، یعنی کشور ما آنقدر بی در و پیکر است که چند نفر بتوانند در آن اخلال ایجاد کنند یا اینکه کسی که شرکت تضامنی دارد آیا قصد اخلال دارد؟ که باید گفت در اینجا اخلال موضوعیتی ندارد و چنین سوء‌نیتی قابل اثبات نیست.

وی ادامه داد: تهران به منزله کل کشور حساب نمی‌شود و فردی که 4 میلیارد تومان سپرده نزد بانک مرکزی قرار داده، باید دید سود معقول آن چقدر است. بنده صمیمانه تقاضا دارم ترتیب قرار داده شود و نماینده قضایی بانک مرکزی در این دادگاه حضور یابند. همچنین بنده در مورد صلاحیت دادگاه ورود نمی‌کنم و صلاحیت آنها را به گونه‌ای می‌شناسم که هر تصمیمی بگیرند قانونی است و ما نیز در برابر آن اعتراض خواهیم کرد.

وکیل متهم ردیف دوم پرونده افزود: بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) که فرموده است؛ وکیل وظیفه دارد همه دلایل را جمع‌آوری کند و بر سر طرف بریزد که طرف ما اینجا نماینده دادستان است و آن چیزی که خداوند رضایت دارد را تصمیم خواهد گرفت. بنده برای رسیدگی به این بحث پیچیده اقتصادی تقاضای حسابرسی از حسابرسان قسم خورده جمهوری اسلامی را دارم و بیش از این تصدی اوقات نمی‌کنم.

در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات اخلالگران ارزی متهم ردیف دوم پرونده ادامه داد: متاسفانه با سیستمی که در آن شیوه‌نامه‌ای ارائه نشده بود بنده مجرم شناخته شدم. اگر به ما می‌گفتند تنها یک بار باید ارز را به هر فردی ارائه دهی ما نیز این کار را انجام می‌دادیم. بازرسان به سیستم سنا دسترسی داشتند و با داشتن رمز عبور سامانه سنا پس از گذشت یک ماه خودشان می‌گفتند ارائه ارز بلامانع است.

وی افزود: می‌توان گفت: بازرسان بانک مرکزی دخالت در کار ما داشتند. ما برای ارائه ارز فاصله یک هفته تا ۱۰ روز را رعایت کردیم، ولی عده‌ای از شهرستان‌ها با اتوبوس برای خرید ارز به تهران می‌آمدند. همه در جریان این مورد هستند که پشت درب صرافی‌ها چه تجمعی می‌شد. من حسابم تضامنی و مشخص است و چک شدن آن و بررسی کار سختی نیست که مشخص شود از چه حساب‌هایی پول‌ها منتقل شدند.

در ادامه جلسه وکیل متهم افزود: در طول ۴۰ سال گذشته من از برخورد با اصناف خبر ندارم و بهتر است این امر آسیب‌شناسی شود. خوشبختانه نظام قضایی متوجه این امر هستند و در مورد تلفن همراه گفته شده که هر ایرانی می‌تواند یک موبایل دریافت کند. همچنین اعلام شده به هر فرد میزانی خاص از ارز ارائه شود که اقدامی خوب است و در پیشگیری از اخلال در نظام ارز بسیار مناسب است.

وی افزود: باید دید افرادی که در شرکت‌های تضامنی و همچنین واردات موبایل بودند قسم خوردند که دیگر هیچ گاه به این کار روی نخواهند آورد.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر ریاست قوه قضائیه با حقوقدانان بیطرف کشور جلساتی برگزار کنند و ببینند آیا ادامه چنین برخورد‌هایی به نفع کشور است یا خیر.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها