چه کشور‌هایی جمعه را ماه رمضان اعلام کردند؟

کد خبر: 989598

برخی کشور‌های اسلامی غروب امشب را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌اند.

چه کشور‌هایی جمعه را ماه رمضان اعلام کردند؟

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه شفقنا، کشور‌های مصر، لبنان، عراق و تونس جمعه را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند، در حالی که عربستان، قطر و سایر کشور‌های اسلامی برای بررسی سی‌ام شعبان با عصر پنج شنبه، در حال بررسی دقیق هلال ماه رمضان هستند.

شامگاه چهارشنبه در مصر «شوقی علام» مفتی مصر در بیانیه تلویزیونی اظهار داشت که کمیته‌های مذهبی و علمی هلال ماه رمضان را با چشم غیر مسلح رویت نکردند و به دنبال مشاهده آن از طریق تلسکوپ هستند. وی افزود: به این ترتیب جمعه اولین روز ماه رمضان خواهد بود.

«سعد کامباش»، رئیس اوقاف اهل سنت در عراق، در بخشی از نشست خبری خود در بغداد، اظهار داشت: به دنبال دیده نشدن هلال ماه رمضان در شب چهارشنبه، ماه رمضان جمعه آغاز می‌شود وتصمیم بر این است که هئیت اوقاف شیعه، هلال ماه رمضان را در پنجشنبه بررسی کنند.

روز چهارشنبه، «شیخ عبد اللطیف دریان»، مفتی اعظم کشور لبنان، جهت جلوگیری از شیوع کرونا از مسلمانان کشورش خواست در ماه رمضان در منازل نماز بخوانند.

شیخ دریان در یک سخنرانی گفت: ما مفتخریم که به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم، اما مساجد به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا بسته است.

وی همچنین افزود: ما برای برای روشن شدن وضعیت و اعلام پایان قرنطینه با مقامات دولتی و پزشکان در تماس خواهیم بود تا ان شاءالله به زودی خبر خوب بازگشت به مساجد را به مسلمانان بدهیم.

چهارشنبه، وزارت اوقاف و امور اسلامی در قطر به دلیل ویروس کرونا از محدودیت برپایی نماز تراویح و خطبه‌های نماز جمعه در پایتخت خبر داد.

خبرگزاری رسمی قطر شامگاه چهارشنبه بیان کرد که وزارتخانه تصمیم بر بازگشایی مساجد و برپایی نماز جماعت و نماز جمعه به استثناء مسجد جامع امام محمد بن عبدالوهاب دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها