تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله / از آرزوی بیهوشی زیر رگبار مشت و لگد تروریست های صهیونیست تا ممنوعیت رفتن به دستشویی در بهداری زندان!

کد خبر: 458041

«بر روی پاها و بازوهای من می پریدند تا استخوان ها را خرد کنند. در همان حال، رقص کنان شعار می دادند: "مرگ بر عرب" و از تمام عابران یهودی می خواستند نزدیک بیایند تا با مشت بر صورتم بکوبند. عابران هم نه تنها با خشم و نفرت شدید مشت های خود را می زدند، بلکه شدیدترین و سخیف ترین فحش ها را نثار من و تمام اعراب می کردند. در آن لحظات، فقط آرزو می کردم زودتر بیهوش شوم!»

تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله / از آرزوی بیهوشی زیر رگبار مشت و لگد تروریست های صهیونیست تا ممنوعیت رفتن به دستشویی در بهداری زندان!
گروه بین الملل فردا - منابع خبری فلسطینی از شهادت «احمد صالح جبریل مناصره» نوجوان 13 ساله فلسطینی در محله «بیت حنینا» در بیت المقدس شرقی (عرب نشین) خبر می دهند که 12 اکتوبر در جریان انتفاضه سوم ملت فلسطین توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده بود.
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
یکی از معدود عکس هایی که از «احمد مناصره» در رسانه های صهیونیستی منتشر شده است.
پایگاه خبری «والا» با انتشار عکس فوق، مدعی رسیدگی پزشکی به "تروریست های فلسطینی" شد!
اما در این ععکس، چند نکته بارز وجود دارد:
اول این که دستان و پاهای مناصره را با دستبند به ویلچر بسته اند؛
ثانیا پاهای وی را گچ نگرفته اند (در حالی که شکسته است)؛
ثالثا جای مشت های زیر چشم کاملا مشخص است.
احمد مناصره دو هفته قبل، در حال عبور از محله «بسجاف زئیف» در بیت المقدس غربی (تحت اشغال اسرائیل) به همراه پسر عمویش "حسن مناصره" بازداشت شد. پلیس اشغالگر، اتهام این دو نفر برای بازداشت موقت را «حمله به یک اسرائیلی» در آن محله اعلام کرد؛ در حالی که به گفته احمد مناصره «ما حتی قمه هم به دست نداشتیم و از گیت های بازرسی پلیس اسرائیل عبور کردیم.»
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
تصویری از فیلم منتشره از «احمد مناصره» که در آن، مشاهدات خود از روز بازداشت و تجربه نزدیک به ده روز اسارت در زندان های اشغالگران قدس را بازگو می کند.
در گوشه سمت راست، عکس پسرعموی شهیدش (حسن مناصره) قرار دارد که همان روز به دست تروریست های شهرک نشین به قتل رسید.
در برخی رسانه ها، عکس سمت راست را به "احمد مناصره" نسبت داده اند؛ اما این عکس به پسرعموی وی تعلق دارد که همراه با او به محله ای در بیت المقدس غربی (تحت اشغال اسرائیل) رفته بودند.
احمد مناصره در حین بازداشت به شدت مجروح می شود و همین جرات باعث انتقال نامبرده بعد از یک هفته تأخیر به بیمارستان می شود. او از فرصت بیمارستان استفاده می کند تا وقایع روز بازداشت و حوادث پس از آن را بازگو کند. با توجه به این که احمد قرار بوده بعد از بیمارستان، دوباره به بازداشتگاه های اشغالگران بازگردد تا در دادگاه محاکمه شود، او باید در نقل ماوقع حداکثر احتیاط را رعایت کند تا حکم دادگاه وی سبک تر شود.
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات سازمان یافته «تروریسم یهودی» در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین / نوجوان 13 ساله اعدام شد؟
صفحه اول روزنامه اینترنتی «الرأی الیوم» که صحبت های احمد مناصره را منتشر کرده است.
عبدالباری عطوان، سردبیر مشهور این روزنامه تیتر زیر را برای این گزارش برگزیده است:
«می خواستند او را بکشند و شعار "مرگ بر عرب" سر می دادند؛ کودک مجروم و اسیر، احمد مناصره روزهای پیش از اعدام و مرگ تدریجی خود را بازگو می کند.»
روزنامه اینترنتی «الرأی الیوم» امروز در گزارشی ویژه، فیلمی را منتشر کرد که احمد مناصره بر روی تخت بیمارستان نظامی اسرائیل و در حالی که او را با دستبند به تحت بسته اند نشان می دهد. احمد در این فیلم کوتاه، روایت مستقیم خود را بازگو کرده که به نوشته الرأی الیوم، با تمام شواهد و قرائن همخوان است. درز کردن این فیلم و انتشار آن از سوی یک رسانه عربی حامی فلسطین نشان می دهد حتی در لایه های عمیق امنیتی اسرائیل هم می توان کسانی را یافت که در برابر سیاست های وحشیانه و ضدانسانی رژیم آپارتاید، روکیرد انتقادی دارند و با رسانده این اسناد به دست اعراب، سعی می کنند در برابر دولت افراطی نتانیاهو مقاومت کنند. این موضوع زمانی مهم تر می شود که بدانیم «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین (کرانه باختری) هم در سخنانی مدعی شده بود احمد به صورت میدانی به قتل رسیده است. این اظهار نظر محمود عباس - که دولت اسرائیل را به رسمیت شناخته است - ایجاب می کند نهادهای امنیتی بازداشت کننده این نوجوان 13 ساله برای عدم درز اسناد مربوط به وی حداکثر مراقبت های امنیتی و ضدجاسوسی را لحاظ کنند.
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
نحوه به قتل رسیدن حسن مناصره و سکوت معنادار ارتش و پلیس رژیم اشغالگر قدس، واکنش های گسترده ای در شبکه های اجتماعی و فعالین عربزبان به دنبال داشته است.
او در این فیلم می گوید: «انتفاضه کلید خورده بود و می دانستیم در حین عبور از محلات یهودی نشین، نباید ظاهر تحریک کننده ای داشته باشیم. به همین علت، نه تنها سلاح سرد همراه نداشتیم؛ بلکه حتی در پوشش و رفتار خود نیز از نمادهای مربوط به آزادی قدس استفاده نکرده بودیم. با این حال، یک راننده صهیونیست با اتومبیل به ما حمله کرد که در حین فرار به ریل های قطار درون شهری برخورد کردم و نقش بر زمین شدم...»
این کودک اسیر، رفتار آن روز شهرک نشینان را این گونه توصیف می کند: «خشم و نفرت شهرک نشینان بسیار بالا بود. ما برابر قوانین تحمیلی خودشان به آن شهرک رفته بودیم؛ اما جوری رفتار می کردند که انگار ما قصد اشغال خانه شان را داریم! زمانی که پایم به ریل گیر کرد و زمین خوردم، از شدت جراحت نزدیک به یک دقیقه بیحال بودم؛ اما به سرعت عزم خود را جزم کردم تا فرار کنم. به سختی روی پای خود ایستادم که یک یهودی با شدت بالایی عصایش را بر سرم کوبید! بار دیگر نقش بر زمین شدم و این بار خون سرم جاری شد. همان فرد با فریاد بلندی صدا زد: "بیایید از این عرب انتقام بگیرید" و به سرعت تعداد زیادی جمع شدند که با مشت و لگد بر تن نیمه جان من بر روی زمین می کوبیدند.»
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
حتی آن ها که اصطلاحا خود را "انساندوست" و "میانه رو" در میان اشغالگران اسرائیلی نمایش و اصطلاحا جناح چپ رژیم اشغالگر قدس را تشکیل می دهند، اوج اعتراضشان به قتل شهروندان عربزبان در خیابان های سرزمین اشغالی در حد اعتراضات اینترنتی و گه گاه تجمعات کوچک و بی اثر است.
این عکس به سندی تبدیل شده که نشان می دهد چپ های اسرائیل هم اهل دفاع از شهروندان عرب نیستند.
احمد مناصره، در این لحظات، تروریسم یهودی را با گوشت و پوست خود احساس کرده است: «من مطلقا تاب و توان دفاع از خود را نداشتم. دوست داشتم یکی از آنان، ضربه ای به سر یا قلبم وارد کند که بیهوش شوم تا شاید درد کم تری بکشم. اما به نظر می رسید آن ها علیرغم خشم کور، خشونت هدفمندی داشتند. عده ای با ضرب لگد قصد شکستن سینه ام را داشتند؛ اما هیچ کدام به قلبم نزدند تا بیهوش شوم! به دعوت یکی از مهاجمان، عابران با مشت محکم بر صورتم کوبیدند؛ اما هیچ کس شقیقه ام را نزد تا بیهوش شوم! حتی قصد شکستن گردنم را هم داشتند...»
و البته بار دیگر صهیونیست های افراطی، شعارهای تند خود را تکرار کردند: «بر روی پاها و بازوهای من می پریدند تا استخوان ها را خرد کنند. در همان حال، رقص کنان شعار می دادند: "مرگ بر عرب" و از تمام عابران یهودی می خواستند نزدیک بیایند تا با مشت بر صورتم بکوبند. عابران هم نه تنها با خشم و نفرت شدید مشت های خود را می زدند، بلکه شدیدترین و سخیف ترین فحش ها را نثار من و تمام اعراب می کردند. در آن لحظات، فقط آرزو می کردم زودتر بیهوش شوم!»
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
در این تصویر، فاصله ناچیز میان خانه و محل قتل حسن مناصره مشخص است.
بخش پایین عکس، محله «بیت حنینا» در بیت المقدس شرقی (تحت کنترل دولت خودگردان فلسطین) و بخش بالا، شهرک های محله «بسجاف زئیف» (تحت اشغال رژیم صهیونیستی) در بیت المقدس غربی است.
احمد و حسن مناصره در حال عبور از این محله یهودی نشین بودند که شهرک نشینان تروریست به آنان حمله کردند.
این وضعیت ادامه داشت تا او از هوش برود. به عبارت دقیق تر، پلیس و آمبولانس رژیم آپارتاید، تا زمانی که احمد از هوش نرفته بود، وارد میدان نشدند! «صحنه بعدی که یادم می آید در "هداسا" (بهداری زندان های اسرائیل) بود. دو پایم در گچ بود؛ اما دو دستم را به تحت بسته بودند. در همان حال، نیروهای پلیس به شدت مرا زیر ضرب و شتم قرار می دادند که یک بار در اثر شدت ضربات لگد یکی از مأموران پلیس، تخت شکست! با این حال، تخت را تغییر ندادند که از پشت نیز دچار درد و جراحت شوم!»
جالب این جاست که در هداسا، حتی برای دستشویی هم دستان این اسیر را باز نمی کردند! «طی این مدت، مطلقا اجازه استحمام نداشتم. در حالی که پاهایم شکسته بود، به صورت مستمر دستانم را بسته بودند. تنها یک بار، یکی از نمایندگان دولت کرانه باختری به نام "طارق برغوث" به دیدارم آمد و کمک کرد تا غذا بخورم. به جز همان یک وعده، مطلقا غذا نخوردم! حتی برای دستشویی، مجبور بودم از بطری های زیر تخت خود استفاده کنم و نمی توانستم از روی تخت تکان بخورم!! در همان حال، مءمور نظافت هداسا که برای نظافت به اتاق من می آمد، نه تنها شدیدترین الفاظ را علیه من به کار می برد؛ بلکه بعضا به مشت به جاهای حساس بدنم می کوبید!»
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
اهالی بیت المقدس با نصب بنر بر سردر خانه پدری حسن مناصره، ضمن گرامیداشت یاد وی بر ادامه راه او تأکید دارند.
او بعد از مدت کوتاهی در روز 20 اکتوبر از آن درمانگاه به زندان «شارون» که به نوجوانان و جوانان فلسطینی اختصاص دارد منتقل می شود. تنها یک روز در آن جا بازجویی می شود تا به زندان مسکوبیه در بیت المقدس انتقال یابد. در این زندان، بعد از یک هفته دستانش را در سلول باز می کنند و می تواند آرنج خود را تکان دهد. با این حال، به علت شکستگی در قفسه سینه به وی توصیه می شود بازوان خود را خیلی تکان ندهد.
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
برشی از فیلم منتشره از احمد مناصره
آیا رژیم کودک کش اسرائیل این نوجوان 13 ساله را اعدام کرده است؟
احمد مناصره در زندان مسکوبیه به انفرادی در سیاهچال می افتد، اما به علت باز بودن دستانش احساس آسودگی می کرده است! با این حال، خونریزی های سر وی - در اثر حمله اتومبیل و ضربه عصا - بار دیگر شدت می گیرد تا به بیمارستان متنقل شود. این فیلم در این بیمارستان ضبط شده و اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده است. احمد در مورد این بیمارستان می گوید: «بار دیگر دستانم را بسته اند؛ اما به جراحت ها به صورت موردی رسیدگی می شود. به عنوان نمونه، 10 ناحیه از سرم را بخیه زده اند؛ یا این که به شکستگی فک دهانم رسیدگی کرده اند. فکر می کنم فک من در اثر بازجویی شکسته شده باشد!»
بازگویی مشاهدات نوجوان فلسطینی از جنایات در بازداشتگاه ها و شهرک های یهودی نشین/ تشریح جزئیات شکنجه بر روی نوجوان 13 ساله
تصویر جسد «حسن مناصره» در حاشیه یکی از خیابان های بیت المقدس
این عکس به یکی از نمادهای به یاد ماندنی انتفاضه سوم فلسطین تبدیل شده است.
گزارش های خبری می گوید احمد مناصره به اتهام حمله به شهرک نشین یهودی به اعدام محکوم شده و از سوی مسئولین زندان اعدام شده است. برابر قوانین بین المللی، اعدام کودکان و نوجوانان زیر 18 سال جایز نیست و لذا سران رژیم صهیونیستی حق اعدام نامبرده را نداشته اند و به همین علت، از اعلام رسمی اعدام وی خودداری کرده اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها