«زنده باد بهار» مثل مکتب ایرانی دوام ندارد

کد خبر: 246629

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مجلس، با انتقاد از شعار «زنده باد بهار» که توسط رئیس‌جمهور در جمع راهیپمان تهرانی چندین بار تکرار شد، گفت: 34 سال است شعارهای مردم نشات گرفته از آموزه‌های امام(ره) است؛ شعارهای برگرفته از آموزهای‌ امام، تبری از دشمنان اسلام است از جمله شعار مرگ آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه.

فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه شعار باید توحیدی باشد، گفت: شعار «زنده باد بهار» رئیس‌جمهور همچون شعار مکتب ایرانی دوام ندارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز مجلس، با انتقاد از شعار «زنده باد بهار» که توسط رئیس‌جمهور در جمع راهیپمان تهرانی چندین بار تکرار شد، گفت: 34 سال است شعارهای مردم نشات گرفته از آموزه‌های امام(ره) است؛ شعارهای برگرفته از آموزهای‌ امام، تبری از دشمنان اسلام است از جمله شعار مرگ آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر ضد ولایت فقیه. وی با بیان اینکه شعارهای دفاع از محوریت ولایت مطلقه فقیه نیز نشات گرفته از آموزه‌های امام راحل است، تاکید کرد: شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، شعاری بود که از غنای بالای دینی و فرهنگی برخوردار است و این اینگونه شعارها در حقیقت نشات گرفته از شعور است. سالک با تاکید بر اینکه شعارهای انقلابی و اسلامی حاوی فهم و تعقل بسیار بالایی دینی است، خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب مارکسیست‌ها شعار «نان، مسکن، آزادی» را در مقابل شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مطرح کردند اما به دلیل اینکه شعار مارکسیست‌ها حاوی شعور، تعقل و فرهنگی غنی نبود دوام نیاورد اما شعار امام راحل همچنان در زبان ملت ایران است. وی با اشاره به شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» که فتنه‌گران مطرح کردند اما با واکنش مردم این شعار تدام نیافت، تصریح کرد: شعار مکتب ایرانی جریان انحرافی در مقابل مکتب اسلامی نیز مطرح شد اما به دلیل آنکه این شعار پایه و اساس نداشت نتوانست مطرح باشد. سالک با اشاره به شعار «زنده باد بهار» رئیس‌جمهور گفت: امروز که آقای رئیس جمهور شعار «زنده باد بهار» سر داد، یاد شعار بهار عربی که دیگران سر می‌دهند، افتادم. وی تاکید کرد: ما مطمئن هستیم شعارهای چون «زنده باد بهار» دوام چندانی نخواهد داشت و اینگونه شعارها در بین مردم مقبول نبوده و نخواهد بود. نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: شعاری در نزد مردم مقبول است که توحیدی، ولایی و یا اعلام بیزاری از دشمن باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها