شباهت‌تشکیل‌امارت‌داعش‌باتاسیس‌اسرائیل

کد خبر: 364018

مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان شباهت امارت مورد ادعای داعش با تاسیس رژیم اسرائیل، آغاز عملیات آزاد سازی جوبر و انهدام انبارهای تسلیحاتی و مقرهای زیرزمینی تروریست‌ها دانست.

فارس: مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان شباهت امارت مورد ادعای داعش با تاسیس رژیم اسرائیل، آغاز عملیات آزاد سازی جوبر و انهدام انبارهای تسلیحاتی و مقرهای زیرزمینی تروریست‌ها دانست .

تحولات میدانی

شباهت تشکیل امارت مورد ادعای «داعش» با تاسیس رژیم «اسرائیل» در منطقه

تحلیلگر عراقی با بیان اینکه گروه تکفیری داعش با حمایت آمریکا و به خواست رژیم صهیونیستی در منطقه شکل گرفت، اعلام تأسیس امارت اسلامی توسط داعش را همچون تاسیس رژیم «اسرائیل» در منطقه در سال 1948 و صدور قطعنامه تقسیم فلسطین دانست .

سیطره کُردهای سوریه بر مزارع اطراف شهرک «جزعه» در حسکه

کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه در جریان درگیری‌های امروز جمعه خود با گروه‌های تروریستی موفق شدند، بر مزارع اطراف شهرک مرزی «جزعه» از توابع ریف قامشلی در استان حسکه تسلط یابند .

آغاز عملیات آزادسازی «جوبر»/انهدام انبارهای تسلیحاتی و مقرهای زیرزمینی تروریست‌ها

نیروهای ارتش سوریه عملیات آزادسازی منطقه «جوبر» در استان دمشق را با انهدام تعداد زیادی از انبارهای تسلیحاتی و مقرهای زیر زمینی گروه‌های مسلح تروریستی در این منطقه آغاز کردند .

ناکامی گروه‌های تروریستی در نبرد تصرف «وادی الضیف» و «الحامدیه »

نیروهای ارتش سوریه حملات گروه‌های تروریستی مسلح را که تحت عنوان نبرد « ارتش واحد» و با هدف تصرف دو منطقه «وادی الضیف» و «الحامدیه» از توابع ریف ادلب آغاز شده بود، را با ناکامی مواجه ساخت .

تحولات سیاسی

آمریکا می‌داند، تنها ارتش سوریه توان مقابله با «داعش» را دارد

تحلیلگر امور سیاسی سوریه تاکید کرد: آمریکا به این جهت خواهان همکاری با سوریه جهت مبارزه با گروه تکفیری «داعش» است، چون به خوبی‌ می‌داند، تنها ارتش سوریه توان مقابله با «داعش» را دارد .

دمشق درب‌هایش را به‌روی تشکیل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با «داعش» گشوده است

تصریحات وزیر خارجه سوریه بر این نکته تاکید داشت که دمشق درب‌هایش را به‌روی تشکیل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با گروه تکفیری «داعش» گشوده است و اگر آمریکا بر ادامه مواضع گذشته خود در قبال سوریه پافشاری کند، جایی در این ائتلاف ندارد .

کاخ سفید: فعلاً برای مقابله با داعش در سوریه برنامه‌ای نداریم

سخنگوی کاخ سفید در توضیح سخنان دیروز رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که کشورش به رغم نداشتن برنامه برای مقابله با سوریه، برای مبارزه با این گروه در خاک عراق برنامه جامعی دارد .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها