«جوبر» در انتظار آزادسازی/نقشه

کد خبر: 374158

منابع نظامی سوری تاکید کردند که منطقه «جوبر» در دمشق از بُعد نظامی منطقه‌ای سقوط کرده برای گروه‌های مسلح تروریستی به شمار می‌آید و باید در انتظار اعلام آزادسازی آن ظرف روزهای آینده بود.

«جوبر» در انتظار آزادسازی/نقشه
فارس: منابع نظامی سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات‌های خود در منطقه «جوبر» در دمشق موفق شدند، با پیشروی به سمت پل «زملکا» و به کنترل درآوردن آن، این منطقه را از جوبر جدا کنند. این منابع تاکید کردند: جدا کردن پل زملکا از جوبر به معنای قطع راه‌های امدادی و کمک رسانی گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه به غوطه شرقی و قطع ارسال هرگونه کمک غذایی و نظامی از غوطه شرقی برای این گروه‌ها در جوبر است و این در کنار تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گروه‌های مسلح تروریستی در جوبر به معنای سقوط نظامی این منطقه است.
نقشه منطقه غوطه شرقی دمشق، زملکا و جوبر در این نقشه با دایره قرمز مشخص شده است
این در حالی است که یگان‌های ارتش سوریه مستقر در جوبر روز پنج‌شنبه گذشته یکی از گسترده‌ترین و بزرگ‌ترین حملات گروه‌های مسلح تروریستی به جوبر را دفع کردند که هدف از آن نفوذ به منطقه امن «المسالخ» در جوبر بود که با کشته شدن تمام عناصر مسلح شرکت کننده در این حمله همراه بود. بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت مسجد «طیبه» در جوبر هستند، اما مهمترین موفقیت ارتش سوریه در این منطقه تسلط این نیروها بر منطقه «صاله زنوبیا» و محیط اطراف آن است که مقابل پل زملکا قرار دارد. این تحولات در جوبر در حالی رخ می‌دهد که به موازات آن یگان‌های گارد ریاست جمهوریه در چندین محور در حال پیشروی در این کوی هستند که تا پیش از آغاز عملیات ارتش سوریه در آن به عنوان کانون حملات موشکی و خمپاره‌ای گروه‌های مسلح علیه دمشق به شمار می‌آمد. آزادسازی جوبر بی‌شک تاثیر بسزایی بر هموار شدن زمینه آزادسازی شهر «دوما» به عنوان بزرگ‌ترین دژ و پناهگاه گروه تروریستی «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش» می‌گذارد و جدیدترین گزارش‌های رسیده از ریف دمشق تاکید می‌کند که نیروهای ارتش سوریه پس از تسلط بر «تل کردی» در 2 کیلومتری شهر دوما قرار دارند تا با آزادسازی آن منطقه غوطه شرقی دمشق از عناصر مسلح به طور کامل پاکسازی شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها