سعودی‌های بی‌کفایت باید پای میز محاکمه کشیده شوند

کد خبر: 449028

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به فاجعه رخ داده در منا با تأکید بر اینکه سعودی‌های بی‌کفایت باید پای میز محاکمه کشیده شوند، گفت: مکه‌ و مدینه باید بوسیله یک پارلمان اسلامی که از نمایندگان کشورهای اسلامی تشکیل شود، اداره شوند.

فارس: سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید ضمن ابراز تأسف از فاجعه رخ داده در منا، اظهار داشت: ما امروز شاهدیم که از یکسو بزرگترین تجمع در عالم اسلام که تمام فرق اسلامی در آن شرکت می‌کنند، مراسم حج است و از سوی دیگر مکه، مدینه و مسجدالاقصی سه مکان مقدس مورد قبول مسلمانان مورد تعرض جدی از طرف صهیونیست‌ها و آل سعود بی‌کفایت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ما می‌دانیم که انگلیسی‌ها بعد از ورود به منطقه تلاش کردند هم مسجدالاقصی، هم مکه و هم مدینه را به نحوی از کنترل مسلمانان بیرون بیاورند، به همین جهت برای مسجدالاقصی به طراحی یک پادگان نظامی به نام رژیم‌ صهیونیستی روی آوردند و برای مکه و مدینه نیز یک مسلک جدید به نام وهابیت را ایجاد کردند.
صلاحی دو شهر مقدس مکه و مدینه را نماد اتحاد مسلمانان عنوان کرد و گفت: از جمله مناطقی که یک حالت استثنایی دارد و برای مسلمانان تقدس آفرین است و نقش مهمی در اتحاد امت اسلامی دارد، همین مکه، مدینه و مسجدالاقصی است که صهیونیست‌ها با کمک آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این موارد را تحت‌الشعاع قرار دهند.
رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه تصریح کرد: قبل از آنکه فاجعه دردآور منا بوقوع بپیوندد، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها تلاش کردند از طریق دگرگون کردن فضای معنوی مکه و مدینه بخصوص مکه آن هم از طریق تغییر معماری، توطئه‌های خباثت‌آلود خود را پیش ببرند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه در فاجعه منا کاملا مشخص است، نه تنها بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود در مدیریت حج است، بلکه در کنار آن جنایاتی که در یمن، سوریه و عراق انجام می‌دهد عامل اساسی در ضربه زدن به امت اسلامی است.
صلاحی با اشاره به نقش مهم سازمان همکاری اسلامی برای تعیین تکلیف آینده مدیریت حج، اعلام کرد: مسلمانان در سراسر جهان باید با برگزاری تظاهرات، این درخواست را داشته باشند که مکه و مدینه و مدیریت حج بوسیله یک پارلمان اسلامی که شامل نمایندگانی از تمامی کشورهای اسلامی است، اداره شود چون دیگر نمی توان شاهد تکرار فجایعی ماند آنچه در منا رخ داد باشیم.
رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان خاطرنشان کرد: باید سعودی‌های بی‌کفایت و بی‌لیاقت در اداره حج به پای میز محاکمه کشیده شوند. اگر همه مسلمانان این موضوع را مطالبه کنند قطعا این مشکل جهان اسلام هم حل خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها