سازمان سیا «اسامه بن لادن» را به پاکستان آورد

کد خبر: 478273

رحمان ملک گفت: سازمان جاسوسی اطلاعاتی آمریکا «اسامه بن لادن» را به پاکستان آورد. برای تحویل « ملا فضل الله» سرکرده طالبان پاکستان به دولت افغانستان فشار وارد شود.

مهر: «رحمن ملک» وزیر کشور سابق پاکستان در مجلس سنای پاکستان گفت: «سیا» سازمان جاسوسی اطلاعاتی آمریکا با برنامه ای هدفمند و از پیش تعیین شده «اسامه بن لادن» رهبر القاعده را به پاکستان منتقل کرد و طی عملیاتی او را در منطقه «ابیت آباد» در نزدیکی اسلام آباد به هلاکت رساند. انجام این عملیات در خاک پاکستان توطئه ای بر علیه اسلام آباد است. باید در مورد پرونده قتل «اسامه بن لادن» در پاکستان تحقیقات بیشتری به عمل آید.
وی در ادامه افزود: اسلام آباد برای تحویل «ملا فضل الله» سرکرده طالبان پاکستان به دولت افغانستان فشار بیشتری وارد کرده بود. لازم است که دولت اسلام آباد در صورت نیاز تبادلات تجاری با کشور افغانستان را به حالت تعلیق در آورد.
لازم به ذکر است «اسامه بن لادن» رهبر گروه القاعده در تاریخ ۱ می ۲۰۱۱ توسط نیروهای نظامی آمریکایی در «ابیت آباد» و در جریان تیراندازی در داخل خاک پاکستان کشته شد. «اسامه بن لادن» در یک خانه‌ سه طبقه به فاصله ۱۰۰ یارد از یک آکادمی ارتش پاکستان در منطقه «ابیت آباد» در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان واقع در ۱۰۰ کیلومتری اسلام آباد پنهان شده بود. دو بالگرد حامل نیروهای ضد تروریستی آمریکا در ساعت یک بامداد دوشنبه به این خانه حمله کرده بودند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها