«ماکری» وعده‌های انتخاباتی خود را فراموش کرده است

کد خبر: 480988

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد: احکام صادر شده از سوی رئیس‌جمهور جدید آرژانتین نشان می‌دهد که وی وعده‌های انتخاباتی خود در زمان سخنرانی‌هایش را فراموش کرده است.

فارس: در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، با وجود اینکه تنها یک ماه از دوران ریاست جمهوری «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور جدید آرژانتین سپری شده است، احکام صادر شده از سوی وی نشان می‌دهد که او وعده‌های انتخاباتی خود در زمان سخنرانی‌هایش را فراموش کرده است.
رئیس‌جمهور آرژانتین یک روز پس از تصدی این پست، 29 حکم لازم الاجرا و فوری در این کشور صادر و هدف از آن را بهینه‌سازی و افزایش ثمربخشی بخش عمومی اعلام کرد.
در بین احکام صادر شده اصلاحاتی در نظر گرفته شده که شامل تغییر در برخی وزارتخانه‌ها، جابه‌جایی اولویت‌ها و تبدیل برخی از بخش‌های دولتی به وزارتخانه دیده می‌شود.
«ماکری» در سخنرانی خود پس از ورود به کاخ ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرد: دولت جدید کشور متعهد می‌شود که سیاستی مبتنی بر گفت‌وگو و شفافیت را در برابر تمامی رسانه‌های ارتباط جمعی به کار گیرد و در زمان‌های لازم نشست‌های مطبوعاتی برگزار کند.
با وجود این اظهارات وی در 23 دسامبر (2 دی) ضمن لغو قانون رسانه، دستور داد که طی 180 روز آینده سرویس خودمختار فدرال ارتباطات صوتی و تصویری و همچنین سرویس خودمختار فدرالی تکنولوژی اطلاعات از نظارت بر رسانه‌ها صرف‌نظر کرده و از آن پس رسانه‌های آرژانتینی باید زیر نظر دولت آرژانتین فعالیت کنند.
رئیس‌جمهور آرژانتین در طول دوران تبلیغات انتخاباتی خود همواره عنوان می‌کرد که با انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور این کشور آمریکای جنوبی، دوران پیشرفت و اعتقاد به گفت‌وگو در آرژانتین آغاز خواهد شد؛ این در حالی است که وی اندکی بعد در واکنش به سرکوب معترضان اجتماعی در طول تظاهرات‌های اخیر در آرژانتین خاطرنشان کرد: کسانی که گمان می‌کنند می‌توانند از دولت آرژانتین زورگیری کنند، به دردسر خواهند افتاد چراکه ما در این مورد مطابق قانون عمل خواهیم کرد؛ این اظهارات «ماکری» صراحتا نشان می‌دهد که وی تمامی وعده‌های خود در این راستا را فراموش کرده است.
علاوه بر این در 16 دسامبر (25 آذر) نیز «کارلوس استورنلی» دادستان فدرال آرژانتین نیز به دستور «ماکری»، «ابه د بنافینی» رئیس سازمان «مادران میدان ماه می» را به تحریک عمومی برای ایجاد خشونت جمعی متهم کرد؛ اتهامی که می‌تواند 3 تا 6 سال حبس برای وی در پی داشته باشد.
چندی پیش «بنافینی» به همراه دیگر بانوان عضو سازمان «مادران میدان ماه می» با برگزاری تظاهراتی، نارضایتی خود از تصمیم جدید دولت «ماکری» مبنی بر توقف حمایت از جست‌و‌جوها برای کشف فرزندان گم شده در دوران دیکتاتوری این کشور را نشان دادند.
از سوی دیگر با وجود اینکه تنها یک ماه از دوران ریاست جمهوری «ماکری» در آرژانتین سپری شده است، تاکنون بیش از 3 هزار کارمند دولتی از محل کار خود اخراج شده‌اند و 60 هزار قرارداد نیز مورد بازبینی قرار گرفته‌اند.
احکام اجرایی فراوانی که رئیس‌جمهور جدید آرژانتین تاکنون صادر کرده است، بسیاری از کارمندان دولتی این کشور که شغل خود را از زمان ریاست جمهوری «کریستینا فرناندز» رئیس‌جمهور سابق این کشور به یادگار داشتند را بدون پشتیبان رها کرده است.
سه‌شنبه هفته گذشته نیز حدود 2 هزار و 35 کارمند مجلس سنا آرژانتین نیز به دستور «گابریلا میچتی» معاون رئیس‌جمهور این کشور از کار برکنار شدند؛ این تصمیم پس از صدور فرمان فوری «ماکری» برای به تعلیق درآمدن فعالیت‌های شبکه تلویزیونی «سنا تی وی» که به پخش زنده جلسات مجلس سنا این کشور تعلق داشت، اتخاذ شد.
از سوی دیگر 150 نفر از رؤسای کابینه و دفتر ریاست جمهوری آرژانتین که سابقه کاری برخی از آنان به بیش از 5 سال می‌رسید نیز اخراج شده و حدود 20 کارمند سازمان ساخت و توسعه راه‌های این کشور نیز از سمت خود برکنار شدند.
اخراج گسترده کارمندان دولتی در آرژانتین در حالی صورت می‌گیرد که «ماکری» در دوران تبلیغات انتخاباتی خود برای تصدی پست ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در این انتخابات، 1 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در آرژانتین به وجود خواهد آورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها