سفر اردوغان به آمریکای لاتین

کد خبر: 487847

رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه با هدف گسترش روابط این کشور با دیگر کشورهای جهان سفرش به آمریکای لاتین را آغاز کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به "پرو" و "اکوادور" نخستین سفر از سوی یک رئیس جمهور ترک است و وی قرار است در "شیلی" نیز توقفی داشته باشد که نخستین بار از زمان سفر سلیمان دمیرل، نهمین رئیس جمهوری ترکیه در سال 1995 محسوب می‌شود.
اردوغان در فوریه سال 2015 به کوبا و کلمبیا سفر کرده بود.
وی قرار است پیش از سفر به اکوادور، ابتدا به شیلی و سپس به پرو برود و به دنبال افزایش روابط ترکیه با این کشورهاست.
تحلیلگران می گویند سفر به آمریکای لاتین از سوی رییس جمهوری دولت آنکارا با هدف یافتن شرکای مختلف فراتر از مرزهای به وجود آمده در دوران امپراتوری عثمانی در خاورمیانه و بالکان است.
آرون اشتاین، یکی از تحلیلگران در شورای آتلانتیک گفت:‌ "این سفر بخشی از جاه طلبی گسترده ترکیه در گسترش حضور در آمریکای لاتین و دستیابی به شرکای بیشتر است. ترکیه به دنبال گسترش روابط خود با کشورهای دیگر و ایجاد ائتلافی مستقل از آمریکا و اتحادیه اروپاست."
با سفر به ترکیه، اردوغان به دنبال یافتن مسیرهای تازه و شرکای جدید در سطح جهانی است و این سفر در برهه‌ای از زمان صورت می‌گیرد که ترکیه با آمریکا،‌ اتحادیه اروپا و روسیه دچار مشکل شده است. روسیه به عنوان متحد تجاری ترکیه، اخیرا علیه آنکارا به اعمال تحریم‌هایی به خاطر ساقط شدن جنگنده روس در سال گذشته میلادی پرداخت.
ترکیه حتی به دنبال دستیابی به دوستان و متحدانی در آفریقا نیز هست و تاکنون در دوران ریاست جمهوری اردوغان به چند کشور آفریقایی نیز تبادلاتی داشته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها