فضاسازی غرب برای امتیازگیری از ایران است

کد خبر: 502679

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آزمایش‌های موشکی ضد برجام و ضد قطع‌نامه سازمان ملل نیست گفت که کشورهای غربی با این فضاسازی‌ها به دنبال امتیازگیری از ایران هستند که قطعا هیچ‌گاه این اتفاق نمی افتد.

خبرگزاری ایسنا: عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به برخی واکنش‌های کشورهای غربی در مورد آزمایش‌های موشکی ایران گفت:‌ پیش از تصویب قطع‌نامه 2231، قطع‌نامه 1929 ما از انجام هرگونه پرتاب موشک منع شده بودیم که این کار خلاف قطع‌نامه بود، اما در قطع‌نامه 2231 جز ممنوعیت برای طراحی موشک‌های حمل کننده کلاهک‌های هسته‌ای چیز دیگری قید نشده است؛ آن هم در شرایطی که در دکترین دفاعی ما استفاده از کلاهک هسته‌ای وجود ندارد و ما به این معنا نیز طراحی موشکی نکردیم؛ لذا مطرح کردن این موضوع درست نیست؛ چرا که آزمایش‌های موشکی ایران برخلاف برجام و قطع‌نامه سازمان ملل نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه آزمایش‌های موشکی در برجام لحاظ نشده است گفت:‌ دلیل مطرح کردن این موارد ایجاد فضاسازی است تا همچون گذشته بخواهند با این فضاهای روانی به جمهوری اسلامی ایران فشار آوردند و از قبل آن امتیاز بگیرند؛ گاها این فضاسازی ها مربوط به امتیازگیری از ما در موضوع سوریه و یا برخی کشورهای دیگر است حال اینکه هیچ‌گاه این اتفاق نمی افتد.
وی ادامه داد: کشورهای غربی به این موضوع اشراف دارند که آزمایش های موشکی ضد برجام و ضد قطع‌نامه سازمان ملل نیست. آن‌ها تحت القائات رژیم صهیونیستی به این موضوع ورود پیدا کردند؛ آن هم در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و دو حزب درگیر انتخابات به لابی صهیونیست نیاز دارند. از این رو اسرائیل با استفاده از این فضا به دنبال تحت فشار قرار دادن دولت و کنگره آمریکاست تا از ظرفیت آمریکا برای فشار به کشورهای اروپایی استفاده کنند. هدفشان آن است که با این فضاسازی‌ها تخریب و یا اقدام جدیدی علیه ایران عملیاتی کنند که قطعا این اتفاق رخ نمی دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها