تاکنون هیچ گشایشی از برجام حاصل نشده است

کد خبر: 513404

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکنون هیچ گشایشی ناشی از برجام برای ملت ایران حاصل نشده است و آمریکایی‌ها نیز برجام را وارد عرصه تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا و مصرف داخلی خود کردند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنان حسن روحانی در جمع مردم سمنان مبنی بر اینکه در سه ماه اخیر پس از برجام گشایش فراوانی حاصل شده، گفت: تاکنون هیچ گشایشی ناشی از برجام برای ملت ایران حاصل نشده است و آمریکایی‌ها نیز برجام را وارد عرصه تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا و مصرف داخلی خود کردند.
آیت‌الله کعبی ادامه داد:‌ بنابراین آمریکا نه تنها از تحریم‌ها چیزی را رفع نکرده بلکه بخشنامه هم کرده است تا راهی برای ایران به روی نظام مالی آمریکا وجود نداشته باشد و از این رو جابجایی دلار محقق نمی‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا فقط با زبان دیپلماتیک تلاش می‌کند که خوب صحبت کند و این نیز تنها مختص میدان مذاکره است، افزود: ما پس از مذاکره شاهد بدعهدی و زورگویی آمریکا هستیم در حالی که انتظار داریم دیپلماسی کشور ابزاری برای عزت و اقتدار ملت ایران باشد، در حالی که برجام باعث تضعیف اقتدار ملی شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون برجام عاید و حاصلی برای ایران نداشته است در حالی که پیش از این گفته می‌شد توافق دو طرفه به تدریج باعث گشایش اقتصادی خواهد شد اما امروز وعده آینده را برای این کار می‌دهند.
آیت‌الله کعبی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برجام تحریم‌ها باید به تدریج برطرف می‌شد اما هیچ ضمانت اجرایی درباره این بدعهدی آمریکا وجود ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها