تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی کلید خورد

کد خبر: 1032894

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان کمیسیون اقتصادی با تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی موافقت کردند.

تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی کلید خورد

باشگاه خبرنگاران: تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی کلید خوردمهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان) کمیسیون متبوعش گفت: در جلسه امروز، نمایندگان با تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی موافقت کردند، همچنین متقاضیان عضویت در هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم، عملکرد سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند، نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و نحوه واگذاری انبار‌های شهید شاهوی شهر گلستان شهرستان بهارستان ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: از آنجا که «طرح اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده» از شورای نگهبان به کمیسیون اقتصادی آمده است برخی از مواد آن دوباره مورد بررسی قرار گرفت. به عنوان مثال در مورد نحوه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در مناطق آزاد اگر فعالان اقتصادی در مناطق آزاد اصول فعالیت اقتصادی یک منطقه آزاد را به طور کامل رعایت کنند مشمول معافیت از مالیات برارزش افزوده می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افراد ناتوان به لحاظ مالی درصورت قرار گرفتن تحت پوشش سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) رقم مالیات بر ارزش افزوده به آنها بازگردانده می‌شود.

مشروح بررسی های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از انتخاب چندین نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی کننده به طرح جمعیت و کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح شفافیت خبر داد.

مجید نصیرایی در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی پنج نفر از اعضا به عنوان نماینده کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک برای رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده انتخاب شدند که بر این اساس حسین جلالی، زهره سادات لاجوردی، احمد راستینه، امیرحسین بانکی‌پور و سیداحسان قاضی‌زاده برای عضویت در کمیسیون مشترک برای رسیدگی به طرح جمعیت انتخاب شدند.

وی افزود: در این نشست همچنین دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح شفافیت انتخاب شدند که این دو نفر آقایان حسین میرزایی و سیدرضا تقوی بودند.

تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در این جلسه خبر داد.

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح حمایت مالی از افشاگران فساد با حضور نمایندگانی از دستگاه های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از اینکه دیدگاه های مختلف حاضرین در جلسه مطرح شد و مباحث مربوط به این طرح مورد بررسی قرار گرفت کلیات آن به تصویب رسید، اما در خصوص جزئیات بحث های مفصلی طرح وجود دارد، بر همین اساس مقرر شد بر اساس ماده ۱۴۲ آیین نامه داخلی مجلس به مرکز پژوهش ها برود مورد کارشناسی قرار بگیرد و سپس برای بررسی اعضای کمیسیون بازگردد.

بررسی وضعیت تولید برق هسته ای در نیروگاهسته ای بوشهر در کمیسیون انرژی

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت تولید برق هسته ای در فازهای ۲ و ۳ نیروگاه هسته ای بوشهر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا گزارشی در خصوص برنامه هایی که برای جلوگیری از هدر رفت گاز فلر دنبال شده و برنامه هایی که باید از این پس دنبال شود در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت تا از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری شود. آقای احمدی نایب رییس کمیسیون گزارشی را در این زمینه ارائه کردند و کارشناسان مربوط نیز در جلسه حضور یافتند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در ادامه معاون سازمان انرژی اتمی گزارشی در خصوص وضعیت تولید برق در فاز ۲ و ۳ نیروگاه هسته ای بوشهر ارائه کردند. در این گزارش به مشکلات و برنامه ها اشاره شده بود. قرار بر این شد تا کمیسیون نیز در برنامه ریزی برای رسیدن به تولید ۲۰ هزار مگابایت برق هسته ای به صورت پله پله همکاری کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز شکایت جمعی از نمایندگان از نحوه عملکرد سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان برنامه و بوجه در تخصیص اعتبار لازم به وزارت نیرو و تقاصای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در نهایت کمیسیون به نقص در عملکرد سازمان هدفمندی یارانه ها رای داد. این درخواست به هیئت رئیسه ارجاع شد تا پس از طی کردن تشریفات قانونی جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع شود.

کمبود ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تنی نهاده دامی در کشور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کمبود نهاده دامی در کشور وجود دارد و تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی از سوی بانک مرکزی دچار چالش شده است.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید جواد ساداتی ‌نژاد در تشریح نشست امروز( یکشنبه 25 آبان ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: دستورکار نشست امروز با وزیر جهاد کشاورزی در ادامه نشست‌های کمیسیون در خصوص کمبود نهاده‌های دامی و قیمت مرغ و تخم مرغ وابسته به نهاده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه علی رغم پیگیری‌های بسیار زیاد و بازدیدهای کمیسیون کشاورزی از گمرکات کشور مشکلات تامین نهاده دامی وجود دارد، افزود: در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار تن کمبود نهاده دامی در کشور وجود دارد و تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی از سوی بانک مرکزی دچار چالش شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه در گمرکات ترخیص و خروج نهاده دامی دچار مشکل شده و با دپو نهاده مواجه هستیم، عنوان کرد: کماکان سامانه بازارگاه، گمرک و انبارها با یکدیگر هماهنگ نیستند و این موضوع تصمیم گیری را دچار مشکل می‌کند.

نماینده کاشان در مجلس با بیان اینکه مهمترین تصمیم درحال حاضر می‌تواند بازگردانی اختیارات حوزه بازرگانی نهاده‌های کشاورزی، دامی و صادرات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی باشد، تصریح کرد: دو وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت طی توافقی اختیارات حوزه بازرگانی کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی بازگرداندند، اما رئیس جمهور با این توافق مخالفت کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه عمده آشفتگی در قیمت محصولات در بازار، به دلیل عدم وجود پاسخگوی واحد است، افزود: بسیاری از سوالات مطرح شده در نشست امروز با وزیر جهاد کشاورزی بدون پاسخ ماند، زیرا اطلاعات در اختیار وزیری دیگری است و وزارتخانه دیگری تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سوال بزرگ کمیسیون کشاورزی در فضای کنونی حوزه امنیت غذایی در تامین نهاده‌های دامی این است که چرا رئیس جمهور اجازه بازگشت اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی را نمی‌دهد، عنوان کرد: همه متخصصان می‌دانند دلیل آشفتگی بازار نهاده‌های دامی عدم اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بر خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع تامین نهاده دامی در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، افزود: امیدواریم توصیه‌ها و تصمیمات گرفته شده در نشست امروز در تامین نهاده‌های دامی تاثیرگذار باشد و قیمت مرغ و تخم مرغ را ساماندهی کند.

ساداتی نژادبا تاکید بر اینکه تا زمانی که اختیارات حوزه بازرگانی بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده نشود و ارز مورد نیاز را تامین نکنند آشفتگی حوزه قیمت‌ها برطرف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: میزان نهاده دپو شده در گمرک بسیار بالا بوده هرچند بخشی از آن ترخیص شده، این میزان نشان می‌دهد بین کمرگ و سامانه بازارگاه هماهنگی وجود ندارد.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به قانون مالیات برارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان به قانون مالیات برارزش افزوده در نشست کمیسیون خبر داد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 25 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز نمایندگان عضو این کمیسیون با تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی موافقت کردند.

وی افزود: متقاضیان عضویت در هیات تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم، عملکرد سازمان منطقه تجاری و صنعتی اروند، نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی و نحوه واگذاری انبارهای شهید شاهوی شهر گلستان شهرستان بهارستان ثبت نام کردند تا اعضای نهایی این هیات مشخص شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارجاع ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده به این کمیسیون تصریح کرد: برخی از مواد آن مجددا مورد بررسی قرار گرفت. به عنوان مثال در مورد نحوه اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده در مناطق آزاد اگر فعالان اقتصادی در مناطق آزاد اصول فعالیت اقتصادی یک منطقه آزاد را به طور کامل رعایت کنند مشمول معافیت از مالیات برارزش افزوده می‌شوند.

طغیانی اظهار داشت: افراد ناتوان به لحاظ مالی در صورت قرار گرفتن تحت پوشش سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) رقم مالیات بر ارزش افزوده به آنها بازگردانده شود.

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده انتخاب شدند

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده در اولین جلسه این کمیسیون انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده در اولین جلسه این کمیسیون در دستورکار قرار گرفت و بر این اساس، امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان به عنوان رئیس، فاطمه قاسم‌پور نماینده تهران به عنوان نایب رئیس اول و فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین پروین صالحی نماینده مبارکه به عنوان دبیر اول، زهره سادات لاجوردی نماینده تهران به عنوان دبیر دوم و علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شدند. نمایندگان مجلس پیش از این در جلسه علنی دوازدهم آبان‌ماه با رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده براساس اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی و تصویب در کمیسیون تخصصی به نیابت از صحن علنی) موافقت کرده بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها