اصرار ندای ایرانیان به بازی با مهره سوخته

کد خبر: 1063690

سخنگوی ندای ایرنیان تاکید می‌کند که نامزد اختصاصی آنان همچنان ظریف و خرازی هستند.

اصرار ندای ایرانیان به بازی با مهره سوخته

گروه سیاست سایت فردا – محمد جواد ظریف هیچ وقت نپذیرفت که نامزد ریاست جمهوری شود. او حتی با وجود اینکه اخیرا اظهاراتی دوپهلو داشت و به طور ضمنی رای آوری خود را به رخ کشید، اما صراحتا نگفت که مایل به کاندیداتوری است. بسیاری از تحلیل‌گران نیز او را برای قرار گرفتن در سمت ریاست جمهوری مناسب ندیده و معتقد بودند که باید در همان حوزه سیاست خارجی بماند.

همه این‌ها اما مربوط به قبل از انتشار فایل صوتی جنجالی بود که از احتمال عبور ظریف از فیلتر شورای نگهبان و همچنین محبوبیت او اینقدر کاسته نشده بود. در روزهای اخیر او رسما آینده سیاسی خود را تباه کرده است. برخی سیاسیون مثل جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت در مجلس دهم نیز در مصاحبه‌ها تاکید کردند که او دیگر در جایگاه وزارت و یا به عنوان یک نامزد انتخاباتی قرار نخواهد گرفت و شانسی ندارد.

برخی از اصلاح‌طلبان همچون حزب ندای ایرانیان اما مرغ‌شان یک پا دارد و با وجود همه این مسائل از کاندیداتوری او دفاع می‌کنند. شاهد آنکه شهبا طباطبایی، سخنگوی این حزب به «برنا» می‌گوید: «کاندیداهای اختصاصی ما همچنان که قبلا اعلام کردیم آقایان محمد جواد ظریف و صادق خرازی هستند.»

او گفته است: «کاندیداهای مرحله اول مورد نظر حزب را شنبه به جبهه معرفی می‌کنیم و پس از آن برنامه کامل و عملیاتی ندا را هم در هفته آینده ارایه خواهیم کرد. رایزنی‌هایی نیز برای معرفی کاندیداهای جوان‌تر داریم. در نهایت مانند دیگر اعضا جبهه اصلاحات ایران برای رسیدن به کاندیدای اجماعی و البته به منظور شرکت در انتخابات تلاش می‌کنیم. ضمن آنکه استفاده از ظرفیت جبهه عقلای کشور را بدون در نظر گرفتن گرایش و جناح در نظر داریم.»

طباطبایی حتی با اشاره به اتفاقاتی که اخیرا برای ظریف رخ داده، می‌گوید: «به نظرم آقای ظریف همچنان موقعیت کاندیداتوری دارند»!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها