پرتره

معاون جدید اژه‌ای

کد خبر: 1112446

رئیس قوه قضاییه با احیای معاونت سیاسی در این قوه قاضی «ناصر سراج» را به این سمت منصوب کرد.

معاون جدید اژه‌ای

گروه سیاست سایت فردا - تحولات در قوه قضاییه از وقتی شروع شد که سیدابراهیم رئیسی بر کرسی ریاست نشست اما در سه ماه اخیر که محسنی‌اژه‌ای جای او را گرفته هم دستگاه قضا کم تحول نداشته است. رویکرد اژه‌ای در این مدت بسیاری از سیاسیون و فعالان حقوقی را فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی امیدوار کرده است. از توجه ویژه اژه‌ای به همفکری با متخصصان این حوزه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا گرفته تا اهمیتی که به اوضاع زندان‌ها می‌دهد و ... ؛ دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می‌داد رئیسی جدید عدلیه اراده جدی برای تغییر و تحول دارد. 

از آنچه که در ماه‌های اخیر انجام داده که بگذریم، می‌رسیم به حکم تازه‌ او و انتصاب  قاضی «ناصر سراج» به عنوان معاون سیاسی این قوه. معاونت سیاسی ریاست قوه قضائیه البته در زمان ریاست مرحوم آیت‌الله یزدی ایجاد شده و در پس از او منحل شده بود. اکنون اژه‌ای با انتصاب قاضی سراج در واقع این معاونت را دوباره احیا کرده است. 

قاضی سراج پیش از این دادستان نظامی تهران بوده و مسئولیت‌های مختلف قضایی را به عهده داشته است. مثلا مشاور رئیس قوه قضاییه بوده، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، عضو معاون دیوان عالی، معاون سیاسی- امنیتی دادستان کل کشور، معاون دادگستری و سرپرست محاکم کیفری و دادسرای جنایی تهران بوده است.

او قضاوت در پرونده‌های مهمی از جمله پرونده‌ فساد سه هزار میلیاردی را نیز در کارنامه دارد. قاضی پرونده تخلفات مهدی هاشمی هم بوده است. 

چند سال قبل البته شایعاتی درباره او مبنی بر جاسوسی و اختلاس مطرح شده بود که قاضی سراج در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به آن گفت: «من حتی نخواستم همان عکس‌العمل کوچک را داشته باشم، چون متاسفانه در فضای مجازی و ضدانقلاب درون و برون کلاً کارشان همین است. معمولاً انسان های بدنام را نمی کوبند. برای انسان های خوش نام که مطیع نظام هستند شایعه‌سازی و اقدام می‌کنند. در رابطه با آن موضوع و در خصوص جاسوسی که عنوان کردند، کسی که 40 سال همه چیز خودش را فدای انقلاب و نظام کرده است، بعید می‌دانم حتی خود آن ضدانقلابی هم که این شایعه را مطرح کرده است این مورد را بپذیرد و در مورد اختلاس هم در خصوص قزوین و باستی‌هیلز و لواسانات بود. آنها به اندازه ای بیسواد هستند که نمی‌دانند اختلاس از اموال دولتی باید باشد که اینها هیچ کدام دولتی نبودند. الحمدالله با استقبالی که آقای رئیسی در خصوص این 4 مورد انجام داد، گزارش های سنگینی دادم و از جاهای دیگر گزارش هایی به آقای رئیسی رسید ولی ذیل گزارش من نوشت بهترین و کیفی‌ترین گزارش را سراج داده است.»

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها