نماینده تهران: بیشترین بار گرانی بر دوش مردم است

کد خبر: 1118261

نماینده مردم تهران،‌ری،‌ شمیرانات،‌اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه و اجرای راهکارها جهت کاهش هزینه های تولید گفت:بیشترین بار گرانی اقلام اساسی بر دوش مردم است.

نماینده تهران: بیشترین بار گرانی بر دوش مردم است

سید علی یزدی‌خواه ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت دام و نهاده‌های دامی و قیمت گوشت اظهار داشت: بحث نهاده‌های دامی و مرغداری‌ها را طی پیگیری‌های انجام شده از طریق وزیر جهاد کشاورزی سابق و فعلی انجام دادیم تا این وضعیت تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه‌های اقلام اساسی بیشترین فشار بر مردم تحمیل می‌شود گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته طی ماه‌های قبل دام سبک در محل دامداری‌ها به قیمت کیلویی زیر ۴۰ هزار تومان رسیده بود و دام سنگین با کیلویی ۴۵ هزار تومان به بازار عرضه می‌کنند شد و وقتی قیمت گوشت را حساب می‌کردیم حدود کیلویی ۷۵ هزار تومان در آمد اما از ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در مغازه‌ها فروشی می‌رفت که به خوبی نقش دلال در این گرانی‌ها ها قابل مشاهده می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینها واسطه‌های متعدد باعث شده‌اند قیمت مواد غذایی از قیمت تمام شده بیشتر شود و سود دلال بیشتر از تولید کننده شود.

یزدی خواه با تاکید بر اینکه وظیفه ما تسهیل کار تولید کننده ها است عنوان داشت: ما بزرگترین شهرک صنعتی در خاورمیانه را در فشافویه داریم که با ۵۰ هزار نفر نیروی کار مشغول به فعالیت است و این شهرک ظرفیت دارد که ۵۰ هزار نفر دیگر را هم به کار بگیرد و جذب کند اما زیرساخت‌های برق و حمل و نقل و راه دسترسی و آب صنعتی در آن با مشکل مواجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این شهرک صنعتی به دلیل جا به جایی مواد اولیه نیازمند ایجاد خط ریلی می‌باشد و از خط محور تهران - قم یا از متروی تهران - فرودگاه امام می‌توانیم یک خط ریلی به شمس آباد بدهیم چون این کارخانه‌ها برخی محصولات سنگین فلزی دارند و نیاز به باربری‌های به هنگام و ارزان و مطمئن دارند که ضمن کاهش هزینه‌های اولیه، مشکلات ترافیکی و آلودگی زیست محیطی را هم کمتر کنند.

وی به احداث پست برق جدید نیز در این منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: این مورد هم در حال پی‌گیری‬ است و در حوزه آب نیز این شهرک‌های صنعتی ۱۰ نیز میلیون متر مکعب آب در حوزه صنعت نیاز دارند و با توجه به خشکی منطقه و ضعف آب‌های زیرزمینی پیشنهاد شده از فیروز بهرام به این شهرک آب اختصاص یابند تا تولید به حداکثر برسد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها