پوشش زنده سفر استانی دولت سیزدهم

دیدارهای رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید/ رئیسی: گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود/بنای دولت تعامل با دنیا است

کد خبر: 1119839

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز با آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدارهای رئیس جمهور با مراجع عظام تقلید/ رئیسی: گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود/بنای دولت تعامل با دنیا است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور صبح امروز با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید و برخی علمای قم و همچنین شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهور به  قم است./ تسنیم

رئیسی نوری همدانی

رئیسی: گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود

رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه گرانی و تورم به زودی متوقف می‌شود گفت: گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده و همچنین برخی فعالیت‌های تورم‌زا را متوقف کرده و براساس همین تصمیم‌ها شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

وی در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که روزانه 700 نفر فوتی داشتیم، اما با اقدامات صورت گرفته این روند به خوبی مهار شده است. با سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر کشور‌ها داریم و آمار فوتی‌ها به مراتب کم شده است.

وی همچنین به وجود برخی از مشکلات در استان قم اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام، بیکاری و مشکل مسکن از عمده‌ترین مشکلات مردم است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس جمهوری با بیان این مطلب گفت: گرانی‌ها و محرومیت‌هایی برای مردم وجود دارد که اولین کار دولت باید ساماندهی این وضعیت باشد.

وی با تاکید به توجه بیشتر دولتمردان به مردم گفت: همه مردم به دولت سیزدهم امیدوارند و منتظر گام‌های مثبت این دولت هستند.

آیت الله نوری همدانی همچنین به نظارت بیشتر بر بانک‌ها و فعالیت‌های آنان تاکید کرد و گفت: دیر کرد یک نوع ربا و حرام است، اما در بانک‌ها اعمال می‌شود و از مردم اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه در اسلام پول در برابر کار پرداخت می‌شود خاطرنشان کرد: در ربا زایش پیدا می‌کند و پول در برابر پول پرداخت می‌شود که این اصلا مورد پذیرش اسلام نیست.

وی در ادامه بر استفاده دولت سیزدهم از مدیران باتجربه تاکید کرد و گفت: اداره امور را باید مسئولین به دست بگیرند که از تجربه کافی برخوردارند تا مردم هم خیالشان راحت شود.

آیت الله نوری همدانی در ادامه بر گسترش هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: در ساختار مملکت ما باید این فریضه واجب بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد.

دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید و برخی علمای قم و همچنین شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهور به  قم است.

رئیسی آیت الله سبحانی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی با بیان اینکه سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدارها تاکید شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد و در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) مورد استقبال استاندار، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.

رئیس جمهور کشورمان در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم پس از گفت و گو با آیت الله نوری همدانی، به دیدار آیت الله سبحانی رفت.

دیدار با دیگر مراجع عظام تقلید، برخی علمای قم و شرکت در نشست خبری از برنامه‌های دومین روز حضور رئیس جمهور در قم اعلام شده است.

آیت الله سبحانی: مشکلات فرهنگی مورد توجه دولت باشد

 آیت الله جعفر سبحانی گفت: بهبود وضعیت حجاب و رفع مشکلات فرهنگی در دستور کار دولت باشد.

 آیت الله جعفر سبحانی صبح جمعه در دیدار رئیس جمهور گفت: برای حل مشکلات فرهنگی خصوصاً حجاب و عفاف باید از مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید به این موضوعات فرهنگی و حجاب و عفاف توجه ویژه شود و از مدارس و دانشگاه‌ها برای علاج آن با انتخاب رؤسای انقلابی و دلسوز اقدام شود.

آیت‌الله سبحانی به مشکلاتی از جمله ساخت مونوریل در قم اشاره کرد و از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواست نسبت به سر و سامان دادن به این موضوع با نظر کارشناسان اقدام کند./ مهر

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله جوادی آملی: بنای دولت تعامل با دنیا است

رئیس جمهور و هیئت همراه در ادامه برنامه های خود در سفر استانی به شهر مقدس قم، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله رئیسی در این دیدار با بیان اینکه دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است، گفت: در همین چند ماه کار دولت جدید بین 30 تا 40 درصد صادرات به کشور‌های همسایه افزایش یافته است چرا که  کشور‌های همسایه طالب محصولات کشاورزی و صنعتی ایران هستند و فقط باید درست ارائه شود.

وی به واکسیناسیون گسترده مردم در برابر بیماری کرونا در این چند ماه اشاره کرد و افزود: در شروع کار دولت جدید روزانه 700 خانواده داغدار می‌شدند به حمدلله شرایط کنونی با واکسیناسیون بسیار مطلوب شده است.‌ با مناسب شدن شرایط کشور در خصوص بیماری کرونا مدارس و دانشگاه‌ها به صورت حضوری فعالیت خود را از سر گرفتند.

‌رئیسی با تاکید بر اینکه‌ تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار بگذارد تا شاهد کاهش نرخ تورم باشیم،  به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور این مشکل کاهش یابد.

آیت‌الله ‌جوادی‌آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی افزود: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته‌اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر(ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می کند.

آیت‌الله ‌جوادی‌آملی تاکید داشت‌: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی‌گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچ کس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ابراز داشتند: ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می‌کنیم. آن ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

آیت‌الله ‌جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند.

آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات دولت به ویژه در بخش های اقتصادی و نیز اقدامات صورت گرفته در سفر استانی به شهر مقدس قم، محضر معظم له ارائه کرد./ تسنیم

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله مکارم شیرازی

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله مکارم شیرازی

‌رئیس جمهور در جریان سفر استانی به قم و در ادامه دیدارهایش با مراجع و علما، ‌‌با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیسی علوی گرگانی

دیدار رئیس جمهور با آیت‌الله علوی‌گرگانی

‌رئیس جمهور در جریان سفر استانی به قم و در ادامه دیدارهایش با مراجع و علما، ‌‌با آیت‌الله علوی‌گرگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی در این دیدار با بیان اینکه ‌باید از نظرات کارشناسان و جوانان نخبه برای بهبود وضعیت کشاورزان بهره ببرید و با امید به آینده حرکت کنید و با ابراز خرسندی از سفرهای استانی و دیدارهای مردمی رئیس جمهور اظهار داشت: دیدارهای رو در رو و اطلاع از مشکلات مردم عملی بسیار پسندیده و شایسته است.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) که فاصله بین حق و باطل را چهار انگشت دانستند، افزود: آنچه که گوش می شنود احتمال خطا در آن زیاد است ولی آنچه که به چشم دیده می شود به حق نزدیک تر است، لذا حضور شما در میام مردم موجب می شود بهتر از مشکلات مردم اطلاع کسب کنید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر وجود کمبودها در جامعه بیان کرد: هر چقدر کمبودها جبران شود شایسته است،نباید طرح جدید عمرانی آغاز شود و در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت ها را مد نظر قراردهید.

وی یادآور شد: موضوع آب و مدیریت منابع آبی کشور اهمیت فوق العاده ای دارد و ما در برخی مناطق که مشکل کمبود آب هم ندارند، باز شاهد عدم مدیریت صحیح هستیم که لازم است حساسیت نشان دهید.

وی در پایان به وضعیت نابسامان فرهنگی کشور اشاره کرد و افزود: کم توجهی به موضوع فرهنگ دینی در جامعه اثرات نامطلوبی در جامعه گذاشته است که باید با برنامه ریزی صحیح اقدام عاجل صورت گیرد.

رئیس‌جمهور: وضعیت کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در ادامه سفر خود به استان قم با آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در این دیدار ضمن بیان گزارشی از اقدامات و برنامه های دولت سیزدهم، به سفر استانی قم اشاره کرده و افزود: مبنای دولت این بوده که همراه با کار ستادی، سرکشی از استان ها هم در دستور کار قرار گیرد.

دکتر رئیسی با ارائه گزارشی از دیدارها و نشست های سفر دو روزه به این استان، اظهار داشت: تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی برای حل برخی مشکلات قم اتخاذ شد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه وضعیت کالاهای اساسی در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: در ابتدای دولت کمبودهایی در زمینه تامین نیازهای اصلی سفره مردم داشتیم، اما با اقداماتی این مشکل حل شد.

رئیس جمهور با اشاره به وجود تورم در جامعه خاطر نشان کرد: نسبت به تورم که مردم هم به حق گلایه مند هستند یکسری اقدامات اشتباه گذشتگان را دیگر انجام ندادیم که منجر به سیر نزولی شاخص تورم در کشور شده است؛ از جمله استقراض از بانک مرکزی، که دولت برای پرداخت حقوق از این روش استفاده نکرد.

دکتر رئیسی با اشاره به دو دستور کار دولت در خنثی سازی و رفع تحریم هاُ گفت: قرارگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برای خنثی سازی تحریم ها در دولت ایجاد شده و برای رفع تحریم ها هم دستگاه دیپلماسی در حال تلاش است.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی نیز در این دیدار با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات مردم تصریح کرد: هر کس عمل به وظیفه کند خداوند هم به او کمک خواهد کرد.

دیدار رئیسی با آیت الله مکارم شیرازی/ از بانک مرکزی استقراض نمی‌کنیم

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، گفت: دولت در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها فعالیت می‌کند و با فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی ۸ درصد وجود دارد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در دومین روز از سفر استانی به قم و در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سال جاری از دغدغه‌های ما است.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه با تلاش دولت، برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند و با فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی ۸ درصد وجود دارد./فارس

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز جمعه در دیدار با آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی با اشاره به مصوبات سفر دولت به قم و تلاش برای حل مشکلات این استان گفت: در قم کارهای خوبی به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است، اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت قصد دارد در زمان کوتاهی به تمام استان های کشور سفر کند و از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه مردم قرار گیرد، اظهار داشت: دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات و پروژه های جدید خواهد بود.

رئیسی: دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات خواهد بود

رئیس جمهور با اشاره به برخی توفیقات دولت سیزدهم گفت: این اتفاق حاصل اعتماد مردم به دولت بود. این اعتماد را باید حفظ کرد و ارتقا داد.

رئیسی با بیان اینکه یک عقب ماندگی در حل مسائل اجتماعی وجود دارد، گفت: آسیب های اجتماعی مردم را رنج می‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حمله سایبری اخیر که به جایگاه های عرضه بنزین شد، دشمنان توطئه بزرگی کرده بودند و می‌خواستند همه کشور را به آشوب بکشند اما خداوند لطف کرد و در کوتاه ترین زمان این مشکل حل شد که این اتفاق حاصل اعتماد مردم به دولت بود. این اعتماد را باید حفظ کرد و ارتقا داد.

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز در این دیدار با قدردانی از سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در میان مردم، اظهار داشت: حسن رفتار شما و رفتن در بین همگان یک نعمت بزرگ است.

این مرجع تقلید خطاب به رئیس جمهور گفت: شما فقط به شنیدن اکتفا نمی کنید و مسائل را با چشم می بینید. این حضور شما به مردم آرامش می دهد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به وجود نواقصی در کشور از جمله مشکل کمبود آب و وضعیت فرهنگی، خواستار مدیریت دقیق و حل مشکلات کشور شد./ایسنا

رئیسی: به دنبال وضعیت آرام در بازار هستیم

این مرجع تقلید بیان داشت: ان شاءالله خداوند به شما کمک کند تا مشکلات حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: به دنبال وضعیت آرام در بازار هستیم به گونه‌ای که هم کالا به اندازه کافی وجود داشته باشد و هم قیمت‌ها کنترل شود.

 حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی، رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: کارگروه صنایع و کارگروه گردشگری زیارت در قم تشکیل می‌شود.

او در ادامه به ظرفیت‌های قم در خصوص گردشگری زیارتی و زیرساخت‌های آن در قم اشاره کرد و افزود: کارگروه زیارت با همکاری استانداری باید هرچه زودتر در قم فعال شود تا از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته استفاده شود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی و نیمه فعال گفت: با هماهنگی وزارت صمت، صندوق توسعه بانک مرکزی و استانداری قم کارگروهی برای حل این مشکلات فعال شود.

دغدغه دیگری که رئیس جمهور در این سفر به آن اشاره کرد مشکلات بخش فرهنگی بود.

او گفت: موسسات فعال فرهنگی، حوزه علمیه قم، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها باید با هماهنگی و همکاری بیشتر این بخش را فعال‌تر کنند که برای کل کشور مفید باشد نه فقط برای شهر قم.

رئیس جمهور در ادامه به مشکلات بافت فرسوده در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: مقرر شد موضوعات مورد به مورد شناسایی و اگر ثبت میراث فرهنگی شده باید مرمت شود در غیر این صورت تعیین تکلیف شود تا مردم بتوانند به راحتی در آن ساخت و ساز کنند.

 رئیسی در ادامه به مشکلات آب و فاضلاب شهر قم هم اشاره کرد و گفت: این مشکل از سوی وزارت نیرو دنبال و تا حل مشکل پیگیری می‌شود.

رئیس جمهور در ادامه به سه طرح فرودگاه، مترو و مونوریل هم اشاره کرد و افزود: برای این‌ها هم برنامه ریزی شده است.

ورود بخش خصوصی به پروژه مونوریل

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در خصوص مونوریل باید بخش خصوصی وارد عمل شود و دولت باید سرمایه و سود بخش خصوصی را تضمین کند و این از طریق استانداری و تهران پیگیری می‌شود.

در خصوص فرودگاه هم آقای رئیس جمهور با اشاره به حل مشکل قضایی آن در زمان ریاست قوه قضاییه خودشان گفت: این فرودگاه حتما با حمایت دولت به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت مرحله اول خط A مترو گفت: در حال حاضر باید با مساعدت و همکاری تهران این بخش از مترو فعال شود.

راه اندازی کارگروه پیگیری مسائل دریاچه نمک

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه گفت و گو با رسانه‌ها در پاسخ به سوال یک خبرنگار برای اختصاص حق آبه و استفاده از ظرفیت‌های دریاچه قم گفت: یک کارگروهی را برای پیگیری مسائل دریاچه نمک راه اندازی می‌کنیم که این کارگروه از جهات مختلف باید نسبت به دریاچه نمک فعال شود و رسانه‌ها هم باید همراه با مسئولان پیگیری خود را انجام دهند.

به دنبال وضعیت آرام در بازار هستیم

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمان متوقف شدن تورم و گرانی در کشور و آرامش در بورس گفت: ما در جلسه ستاد اقتصادی کشور برای آرامش بورس تصمیماتی گرفتیم که اعلام شده و بعد از آن وضعیت بورس متفاوت شده و ما باید تلاش کنیم وضعیت بورس متفاوت شود و این تصمیمات باید پیگیری شود در خصوص تورم و تورم زدایی ما به دنبال اقداماتی هستیم که سبب تورم در جامعه نشود ما تلاش کردیم هزینه‌های دولت بالا نرود و درآمد را افزایش دهد که این برای کاهش تورم موثر است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: وقتی نقدینگی به سمت تولید برود باعث کاهش تورم می‌شود که دولت در دستور کار دارد و نتیجه این اقدامات بانک مرکزی است که در آن شکل نزولی تورم در کشور آغاز شده است.

او افزود: اقدامات وزارت‌های جهادسازندگی و صمت باعث شده تا بازار را کنترل کنند مثل سامانه بازرگان که این در جهت کنترل بازار نقش داشته است.

رئیس‌جمهور گفت: دنبال وضعیت آرام در بازار هستیم به گونه‌ای که هم کالا به اندازه کافی وجود داشته باشد و هم قیمت‌ها کنترل شود./باشگاه خبرنگاران

رئیس‌جمهوری با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار کرد

رئیس‌جمهوری در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر مقدس قم با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور کشورمان در دومین روز از سیزدهمین سفر استانی خود در شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه های دومین روز سفر خود به قم شامگاه جمعه با حضور در بیت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، با این مرجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار گفت: این دولت باید پیام صلح و دوستی را به جهانیان ابلاغ کند.

وی افزود: امر ریاست جمهوری بسیار سنگین و مشکل است، امیدوارم بتوانید با فضل خداوند متعال و توسل به حضرات معصومین علیهم‌السلام، به بهترین وجه ممکن، کشور را مدیریت نمایید و بر مشکلات فائق آیید که در این صورت برای شما مایه افتخار و موجب نیل به ثواب بسیار است.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب مدیران شایسته برای مناصب مختلف گفت: سعی کنید بنا به دستور آیه شریفه «اجْعَلْنِی عَلی خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ» مدیرانی صالح که حافظ منافع مردم و دانا و آگاه و دلسوز باشند انتخاب کنید تا بتوانند به مردم شریف به نحو احسن خدمت کنند.

لزوم رفع نگرانی‌های مردم در رابطه با معیشت و تورم و گرانی

آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: اگر کارها بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود حتماً در امور پیشرفت خواهید کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه بر لزوم رفع نگرانی‌های مردم در رابطه با معیشت و تورم و گرانی تأکید کرد و گفت: ان‌شاءالله با اقدامات سریع، دغدغه‌ها و نگرانی مردم را در رابطه با گرانی‌ها برطرف کنید و بحث معیشت مردم را در اولویت کارها قرار دهید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: قم همواره پایگاه علم و ادب و معارف و اخلاق بوده و باید این سوابق به بهترین وجه حفظ شود و برنامه‌هایی که برای قم در نظر گرفته می‌شود در شأن و مقام قم باشد.

وی در پایان این دیدار، با مسئلت توفیق بیشتر برای رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم گفت: امیدوارم تحت عنایات و توجهات خاصه حضرت، ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بتوانید در مسیر خدمت به دین و مردم عزیز کشورمان گام بردارید و رضایت خداوند متعال را کسب کنید.

رئیسی در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین:

نمی‌خواهیم قیمت بنزین راافزایش دهیم/بررسی طرح توزیع عادلانه بنزین

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در دیدار شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی شایعات پیرامون موضوع بنزین گفت: به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال بررسی طرح هایی هستیم که نحوه توزیع بنزین را عادلانه کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه ای برای افزایش نرخ بنزین ندارد، گفت: در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه‌ بنزین را عادلانه کند که ان هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.

در بازار کالا کم نداریم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم به طوریکه حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبرو بودیم اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوقها پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: ایجاد سامانه‌ «بازرگام» اقدامی موثر و ضروری است، به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

تنها وزارت راه و شهرسازی اجازه کلنگ‌زنی دارد

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها