«فردا» گزارش می‌دهد

فاطمی‌امین وزیر می‌ماند؟

کد خبر: 1159162

عضو هیات رییسه مجلس گفت: چنانچه دولت لایحه انتزاع بخش بازرگانی از وزارت صمت را به مجلس ارائه کند، تنها یک وزیر را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد.

فاطمی‌امین وزیر می‌ماند؟

گروه سیاست سایت فردا - سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت را بعد از عبدالملکی که حالا دیگر وزیر نیست، باید چهره پرحاشیه دولت رئیسی دانست. نام او به واسطه عملکرد وزارت تحت مدیریتش و مسائل آن بارها سر زبان افتاده است. در هفته‌ها اخیر که یک کارت زرد گرفت و بعد هم بحث استعفا و استیضاح او ، بیشتر هم نامش را شنیده‌ایم. این وزیر رئیسی تن به استعفا نداد و استیضاح هم نشد. دلیلش این بود که نمایندگان مجلس و حامیان استیضاح طی بحث و بررسی‌هایی قانع شدند که مجموعه تحت مدیریت فاطمی امین عریض و طویل و پرمشکل‌تر از آن است که به سادگی و یا با تغییر وزیر بتوان مشکلات آن را حل کرد لذا به دولت دو ماه فرصت دادند که تکلیف را معلوم کرده و لایحه تفکیک این وزارتخانه و تشکیل وزارت بازرگانی را ارائه کند.

این تصمیم ما گزینه رفتنی شدن فاطمی امین را از روی میز برداشت زیرا این سوال مطرح بود که آیا رئیسی بعد از تشکیل وزارت بازرگانی باید دو گزینه را برای تصدی وزارت بازرگانی و وزارت صنعت به مجلس پیشنهاد دهد؟ یا اینکه فاطمی امین می‌ماند.

آنطور که یک عضو هیات رئیسه مجلس گفته، گزینه دوم صحیح است و فاطمی امین رفتنی نیست. حسینعلی حاجی دلیگانی گفته:  اگر دولت لایحه انتزاع بخش بازرگانی از وزارت ضمن را به مجلس ارائه کند دیگر نیازی  به معرفی دو وزیر پیشنهادی برای وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن نیست.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: در این صورت دولت فقط نیاز است که برای وزارت بازرگانی وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: در صورتی که دولت لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح را ارائه بدهد به دلیل اینکه در حوزه وظایف وزارتخانه تغییراتی ایجاد می‌شود، نیاز است که دو وزیر به مجلس معرفی شود وگرنه در صورت انتزاع بخش بازرگانی فقط نیاز است که یک وزیر از سوی دولت برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها