ترجمه/ یادداشتی از محمد الرصافی المقداد

حقوق زن، بهانه آمریکا و غرب علیه ایران

کد خبر: 1194086

هدف دولت‌های غربی انقلاب علیه قوانین اسلامی تا زنان را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهد.

حقوق زن، بهانه آمریکا و غرب علیه ایران

محمد الرصافی المقداد، نویسنده تونسی، روزنامه الرأی العالم/ ترجمه از «فردا»: چه بسیار ادعاهای قدرت های غربی از قوانین و مقرراتی که به نمایش ساختگی دفاع از حقوق انسان به جهان نشان دادند و مدعی شدند به دنبال رساندن انسان به زندگی ایده آل هستند و در سایه نظام سلطه گر سرمایه داری خودشان به دفاع از حقوق انسان با ادعاهایی دروغین تظاهر کردند.

در سایه همین ادعاها کشورهای جهان را به پیشرفت در مسیر توسعه حقوق انسانی فراخواندند اما نتایج آن دعوت همچون ادعاها و شعراهایشان نبود و مصادیق حقوق بشر غربی به خوبی نشان داد که ادعایشان با واقعیت منطبق نیست. الگوی آنها بهترین روش برای اداره جهان و تغییر شرایط زندگی ملت ها نبود و رویای عدالت ، امنیت و برابری را محقق نساخت و نتیجه ای به جز ناامیدی و شکست برای حاکمان و دولت ها به همراه نداشت. با این وجود دنیای غرب همچنان بر ضرورت توسعه الگوی خودش به عنوان نمونه برتر اصرار دارد.

ایرادات این گفتمان پس از تطبیق الگوی مشابه در برخی از کشورهای غرب زده و تقلید از این سبک زندگی به روشنی مشخص شد و دولت هایی که به باورهای دینی و اصول و مبانی اخلاقی جامعه خودشان پشت کردند و به بهانه آزادی مطلق از چهارچوب های دینی گذشتند نتایج آن را دیدند.

آنها که تصور می کردند عبور از قوانین و احکام دینی به معنای اجرای عدالت است تا جایی پیش رفتند که اجرای حکم اعدام در حق مجرمین قطعی و گناهکارانی که مرتکب قتل و جنایت در حق بی گناهان شده و مستحق مرگ بودند را لغو کردند.

مدعی دفاع از حقوق زن شدند و او را از هر قید و بند و محدودیتی که حافظ خانواده بود رها کردند به این خیال که زن و مرد را به حقوق برابر رسانده اند و برخی دولت های اسلامی در همین مسیر احکام اسلام را نقض کردند و زمینه را برای سوء استفاده از زن فراهم ساختند و راه را گم کردند.

کشورهایی که حکم اعدام را لغو کردند آیا در کاهش و محدود ساختن جرایم قتل موفق بودند؟ حال آنکه آمارها نشان می دهد میزان جرایم در این کشورها افزایش یافت.

آن کشورهایی که به خیال خودشان آزادی فردی بیشتری به زنان دادند نتوانستند از بنیاد خانواده ها مراقبت کنند. به خیال خودشان زن را آزاد کردند اما به الگوی فروپاشی غربی خانواده دامن زدند.  ارتباطات و جایگاه خانواده را تضعیف کردند آنچنان که دختر و پسر خود را بی نیاز و جدا از خانواده دیده و بعد از 18 سالگی با پیروی از الگوی غربی به آزاد شدن از سلطه پدر و خانواده و الگوی زندگی سنتی میاندیشند، بزرگ ترین خطری که جوامع ما را در این دنیای غرب زده تهدید می کند.

تصور نمی کنم  هیچ انسان عاقلی بنواند ادعاهای جریان رسانه ای غربی و آمریکایی و در پی آن کارمندانشان در رسانه ای عربی را در خصوص دفاع از حقوق زنان ایران باور کند. هدف دولت های غربی انقلاب علیه قوانین اسلامی و لخت شدن زنان ایرانی است تا آنها را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهد چرا که جمهوری اسلامی را دشمن همیشگی ساختار تمدن مادی گرای جعلی خودش می داند و هر نشانه ای را موفقیت خودش در تقابل با ایران تعبیر می کند تا آن را در برابر سایر ملت های مسلمان جهان به نمایش بگذارد. ملت هایی که انقلاب ایران را الگوی خود قرار می دهند و این چیزی است که غرب از آن هراس دارد و با روش های مختلف رسانه ای ، تبلیغاتی ، اقتصادی ، سیاسی و حتی نظامی به دنبال جلوگیری از این نفوذ است.

ائتلاف غرب از اکثریت بزرگی سخن می گفت حال آنکه اقلیتی تحت تاثیر رسانه های غربی علیه قوانین اسلامی و البته قوانین عمومی و قانون اساسی ایران اقدام به مخالفت کردند.

اگر به دردسرها و مشکلات زنان کردستان عراق بنگریم شرایط و مشکلات زنان ایران را آنچنان رسانه های غربی ادعا می کنند فراموش می کنیم. زنان کردستان عراق با حجم قابل توجهی از خشونت در خانواده مواجه هستند که در بین سال های 2020 تا 2021 بر اساس اعلام سازمان ملل بیش از 125% افزایش یافته است.

مشکلات زنان در اقلیم کردستان به جایی می رسد که تنها راه نجات برایشان خودکشی است و با وجود تلاش های دولت این منطقه همچنان این خطر برای زنان منطقه به شکل جدی وجود دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله ریوان ویژه زنان به گفته روناک فرج پژوهشگر و مدیر مرکز حمایت از زنان در سلیمانیه بین 100 تا 120 زن در این منطقه در هر سال اقدام به خودسوزی می کنند.

این نمادی از شرایط امروز زنان کرد در تقابل با سبک زندگی سنتی گذشته آنها و در جامعه ای است که سوی تحول های اجتماعی گام برداشته و از همینجا روشن است که عبور از قوانین اسلامی چه در کردستان و چه در سایر سرزمین های اسلامی آزادی و کرامت زن را به همراه نخواهد داشت و ادعای آزادی زن در گفتمان غربی سرابی شیطانی و سراسر دروغ است.

کردهای اقلیم کردستان به لطف آمریکا به قدرت رسیدند و به پایگاهی برای ایستادن در برابر وحدت و اتحاد عراق همچنین خطر و تهدیدی برای امنیت ایران مبدل شدند به شکلی که صهیونیست ها هم جای پایی برای خودش در آن منطقه یافته تا از فرصت ها و عوامل خودش برای ضربه زدن به ایران استفاده کند و با حملات و تهدیدهای امنیتی و نظامی امنیت و ثبات مرزهای ایران را مورد تهدید قرار دهد.

آنهایی که در آرزوی تشکیل دولت مستقل کرد در منطقه بودند حالا ماجراجویی مشترک با صهیونیست ها و استعمارگران غربی را دنبال می کنند و با این امید که به وسیله آنها به آرزوی دیرینه دست یابند. انگار که برای رسیدن به این هدف با شیطان هم پیمان می بندند و تندروهای آنان برای رسیدن به این آرزو حتی در حق وطنشان هم خیانت می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها