گفت‌وگوی «فردا» درباره حاج قاسم سلیمانی با اسماعیل کوثری

ناگفته‌هایی از ایثارگری‌های سردار شهید

کد خبر: 1195727

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: حاج قاسم سلیمانی به خیلی از ما گفته بود "دعا کنید من شهید شوم" که در نهایت اینچنین به جمع یاران خودش پیوست.

ناگفته‌هایی از ایثارگری‌های سردار شهید

گروه سیاسی فردا: نگاهی به زندگی‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان می دهد مسیر زندگی او به‌گونه‌ای بود که گویی از ابتدا ماموریتی داشت و برای ادای امانتی که بر دوش خود احساس می کرد، همواره حاضر بود جانش را فدا کند.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ایثارگری‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم در روستایی از توابع استان کرمان به دنیا آمد و چنان رشد کرد که او می تواند یکی از سربازان امام زمان (عج) باشد.

وی با اشاره به فعالیت های سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: او قبل از پیروزی انقلاب تحت رهنمودهای امام راحل (ره) با رژیم پهلوی مبارزه می کرد. او بعد از انقلاب در سن 25 سالگی تیپ 41 ثارالله را از بسیجیان استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان تشکیل داد و هر روز در رشد این مجموعه اثرگذار بود چون وقتی نیروها اخلاص، صداقت، اخلاق، رفتار و اعمال حسنه حاج قاسم را می دیدند، عاشقانه تر کار را دنبال می کردند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فتح المبین اولین عملیاتی بود که حاج قاسم سلیمانی در اوایل سال 1361 با تیپ 41 ثارالله انجام داد که آن عملیات را با موفقیت پشت سر گذاشت. ایشان در عملیات های بعدی نیز بسیار خوب و عالی عمل کرد.

وی ادامه داد: تیپ 41 ثارالله با فرماندهی حاج قاسم در عملیات کربلای 5 از جمله یگان های مشارکت کننده بود که بسیار بسیار خوب عمل کرد. شخصا مشاهده کردم که حاج قاسم در پشت کانال ماهی و در خاک عراق چه فداکاری هایی انجام داد. در مجموع با وجودی که صدام ابتدای جنگ اعلام کرد «می خواهد استان خوزستان را 3 روزه از ایران جدا کند و 7 روزه به تهران برسد»، فداکاری های حاج قاسم و رزمندگان اسلام شکست سنگینی را بر دشمن بعثی تحمیل کرد.

فرمانده اسبق لشکر 27 محمدرسول الله بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی بعد از جنگ تحمیلی نیز پوتین خود را از پا در نیاورد و براساس تجربه 8 سال دفاع مقدس با اشرار استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان مقابله کرد. ابتدا برای آنها پیغام فرستاد که بهتر است تسلیم شوند اما اگر قصد دارند به شرارت های خودشان ادامه دهند یک لحظه زندگی آرام نخواهند داشت. خیلی از آن افراد آمدند و سلاح های خودشان را تحویل دادند و سردار سلیمانی نیز به قول هایش عمل کرد اما آنهایی که خیال می کردند می توانند به شرارت ادامه دهند، حاج قاسم با شدت بسیار زیادی با آنها برخورد کرد که در نهایت امنیت را برای مردم سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان به ارمغان آورد.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مرد میدان خواند و افزود: او در سال 75 به عنوان فرمانده نیروی سپاه قدس مسئولیت پذیرفت و بسیار عالی از عهده این مسئولیت برآمد. ایشان در جنگ 33 روزه به فرماندهان حزب الله برای مقابله با صهیونیست ها راهنمایی داد و در نهایت این جنگ با موفقیت حزب الله به پایان رسید. صهیونیست ها واقعا احساس خطر کردند وقتی متوجه شدند حاج قاسم در بعضی مقاطع در جمع فرماندهان حزب الله حضور دارد بنابراین زمین و زمان را یکی کردند تا بتوانند ایشان را پیدا کنند اما حاج قاسم با درایت کار را دنبال کرد و هیچ گاه صهیونیست ها نتوانستند به این هدف خود برسند.

کوثری با اشاره به نقش پررنگ حاج قاسم سلیمانی در شکست داعش یادآور شد: حاج قاسم با دعوت مسئولان سوریه و عراق در نبرد با داعش نقش آفرینی محوری انجام داد. ایشان در این میدان نیز بسیار عالی عمل کرد و در کوتاه ترین زمان به کمک مردم سوریه و عراق رفت.

وی افزود: از خود مردم عراق و سوریه در نبرد با داعش استفاده شد و بعد از آموزش و تجهیز کردن مردم، براساس شناخت دشمن طراحی های لازم صورت گرفت و عملیات ها یکی پس از دیگری به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی علیه داعش به اجرا درآمد تا در نهایت چنان داعش شکست خورد که حتی آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها هم فکرش را نمی کردند، لذا آنها از حاج قاسم سلیمانی کینه به دل گرفتند.

مشاور سابق فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در نیمه شب سیزدهم دی ماه سال 1398 به دعوت مقامات عراقی از سوریه وارد این کشور شد اما آمریکایی های خبیث به فرماندهی ترامپ رذل قمارباز، ایشان را به همراه ابومهدی به شهادت رساندند. این نشانه خباثت آمریکایی هاست.

وی با اشاره به حضور چند ده ها میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این نشانه ولایتمداری، اخلاص، صداقت، صفا، صمیمیت، خدمتگزاری و ایثارگری ایشان بود. حاج قاسم سلیمانی به خیلی از ما گفته بود "دعا کنید من شهید شوم" که در نهایت اینچنین به جمع یاران خودش پیوست. انشاءالله ما نیز ادامه دهنده راه ایشان و یارانش باشیم و بتوانیم به درجه ای که شهدا رسیدند برسیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها