گفت‌وگوی «فردا» با احمد سالک

گرانی دارد بیچاره می‌کند

کد خبر: 1215859

یک نماینده ادوار مجلس گفت: هر روز شاهد افزایش تورم و گرانی هستیم، دیگر سکوت درباره این موضوع جایز نیست و باید حتما اقدام جدی در برخورد عوامل گرانی انجام شود.

گرانی دارد بیچاره می‌کند

گروه سیاسی فردا: در نخستین ماه سال جدید 3 عضو کابینه دولت سیزدهم از مسئولیت کنار رفتند و خبرها حکایت از کلیدخوردن استیصاح برخی وزرا در مجلس است. این سئوال پیش می آید که استیضاح چقدر می تواند به حل مشکلات کشور کمک کند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با خبرنگار فردا درباره میزان راهگشایی استفاده مجلس از ابزارهای سخت نظارتی برای حل مشکلات کشور گفت: ضرورت نظارت بر کسی پوشیده نیست چون نظارت عامل پیشرفت کشور می شود اما وقتی نظارت تعطیل شود هر کسی هر کاری می خواهد می کند بنابراین نباید از نظارت مجلس بر دولت نگران بود.

وی با بیان اینکه نباید به رسالت نظارت مجلس بر دولت ضربه بخورد، افزود: اگر گفته شود این نظارت ها جهت دار است، این مشکل درست می کند چون مسئولیت اصلی کنار می رود بنابراین نباید تحلیل و تفسیر شود که نظارت مجلس به خاطر انتخابات یا در جهت تقابل با دولت است. در عین حال باید دید که این نظارت ها چقدر برای معیشت مردم، کنترل دستگاه ها و پیشرفت کشور مفید خواهد بود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» اظهار کرد: با وجود شعار سال، آقایان بعد تعطیلات نوروزی در بورس 30 درصد روی قیمت کالاها گذاشتند، این کار به معنای مقابله با شعار سال است و مجلس باید عامل این اقدام را پیدا و با او برخورد کند.  

وی با بیان اینکه الان گرانی و تورم بیچاره می‌کند، افزود: هر روز شاهد یک تحولاتی در حوزه تورم و گرانی هستیم، وقتی ریشه یابی می کنیم می بینیم از دو حالت خارج نیست یا شبکه های نفوذ پشت این اتفاق هستند که از ضعف مدیر استفاده می کنند تا امیال خود را جلو ببرند یا ضعف مدیریت منجر به تصمیمات نادرست اجرایی می شود.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت نباید تنها نظاره گر اوضاع بد اقتصادی باشند، بیان کرد: مردم هر روز آثار گرانی را برای تهیه کالاهای اساسی زندگی شان احساس می کنند، دیگر سکوت درباره این موضوع جایز نیست و باید حتما اقدام جدی در برخورد عوامل گرانی انجام شود.

وی با بیان اینکه انتصاب مدیران باید براساس یک بررسی قوی کارشناسی انجام شود، افزود: اگر فردی متدین و خوب بود اما شرایط لازم برای تصدی جایگاه مدیریتی را در یک حوزه تخصصی نداشت، دلیلی ندارد که در آن جایگاه قرار گیرد. متأسفانه برخی انتصاب ها رفاقتی است، البته افراد خوبی هستند اما مناسب برای قرارگیری در این جایگاه های مدیریتی نیستند چون سابقه مدیریتی ضعیفی دارند.

سالک با انتقاد از برخی نگاه ها درباره شعار جوانگرایی گفت: نمی شود با این توجیه که هدف جوانگرایی است، جوانی را بدون آنکه تجربه مدیریتی داشته باشد در جایگاه وزارت قرار داد. نمونه بارزش آقای عبدالملکی بود که در رأس وزارتخانه مهم کار قرار گرفت که با تصمیمات غیرکارشناسی اش اقتصاد کشور را به هم ریخت. متأسفانه وقتی او را از وزارت کار نیز برداشتند در یک مسئولیت مهم دیگری منصوب کردند. این که نمی تواند روال اداره کشور باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها